Kako se uspješno oduprijeti želji za junk foodom?

Potreba za nečim ljepljivo mekim, hrskavim ili slatkim obuzme vam mozak i navodi da posegnete za smećem od hrane. Borite se protiv 4 faze žudnje ovim neuroznanstveno utemeljenim potezima

1/ OKIDAČ: Želja raste
Miris prženih krumpirića, cvrčanje kobasice na reklami za pizzu… Vaša osjetila vode do mozga budeći sjećanja u hipokampusu i pomičući ih u vašu radnu memoriju. Neurokemikalije koje daju dobar osjećaj, dopamin i opioidi, teku u područja usredotočena na nagradu.

KAKO SE BORITI: Ako odmah djelujete, vjerojatnije je da ćete odoljeti iskušenju. Odvucite si pozornost brzom šetnjom ili vizualnom igricom poput Tetrisa koja će zaokupiti radnu memoriju.

 

2/ NAGON: Vrhunac želje
U igru ulazi orbitalni frontalni korteks, područje što ocjenjuje pamćenje, osjetila i trenutačna iskustva da odluči koliko je dobra odluka da se pojede čokolada ili čips. Nagon da se ponove prošla ugodna iskustva jača i postaje fizički, “paleći” autonomni živčani sustav.

KAKO SE BORITI: Postavite fizičke prepreke između sebe i iskušenja. Npr., vratite sladoled u zamrzivač, s posla idite putem koji ne vodi blizu fast fooda.

 

3/ ODLUKA: Samokontrola – ili ne
Vaš dorzolateralni prefrontalni korteks zadužen je za dugoročne posljedice vaših djela, društvene norme i drugu motivaciju za obuzdavanje. Upozorenje: ako ste gladni, neispavani ili pod stresom, mnogo je vjerojatnije da ćete žudjeti za lošom hranom.

KAKO SE BORITI: Usredotočite se na loše strane ili zamislite kako npr. krafna pada na prljav pod. Studija je pokazala da takve vježbe zamišljanja odmah povećavaju aktiviranje dorzolateralnog prefrontalnog korteksa.

 

4/ USTUPAK: Osuđeni na prvom grizu
Jedan zalogajčić obuzme gotovo sva osjetila isporučujući bujicu osjetilnih podataka gustatornom korteksu. Stanice što traže okus u probavnom sustavu šalju signale ugode u mozak. Dopamin i opioidi teku te je teško prestati jesti prije nego što počistite cijelu vreću, pakiranje, kutiju…

KAKO SE BORITI: Redovita tjelovježba jača dorzolateralni prefrontalni korteks, možda potičući protok krvi bogate kisikom, hormonima i pohranjenim glikogenom. Što češće vježbate, to vam je snažnija i disciplina.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh