Kako pobijediti napadaj gladi

Napala vas je glad? Uzvratite joj udarac hranom u kojoj ćete uživati bez grižnje savjesti.

Sigurno znate onaj osjećaj dok sjedite na kauču i gledate omiljenu seriju na televiziji, a odjednom vam životinjski zakruli u želucu. No, to nije uobičajena glad, ovo je poriv snažniji od snage volje. Ustajete i kao hipnotizirani krećete prema hladnjaku sa misijom da pojedete sve što vam dođe pod ruku. Budući da ste vjerojatno svjesni kako ta ideja baš i nije pametna, bilo da držite redukcijsku dijetu ili inače imate zdrave prehrambene navike, šteta je zbog trenutka slabosti sav taj trud baciti u vjetar.

Na sreću, postoji rješenje. Donosimo vam pregled zdravih zalogaja na koje možete navaliti kada se idući put probudi životinja u vama.

Napadaji gladi, kako im samo ime kaže, napadaju kada ih najmanje očekujete. Stoga, nije čudno da se pojave kasno navečer ili čak kada već legnete u krevet. Postoji mnogo mitova, nagađanja i tvrdnji o kasnonoćnom jedenju. Istina je da će vam kasnonoćni zalogaji vjerojatno poremetiti san, no, kako glad ne pita – posegnite za obrokom koji sadrži do 200 kalorija.

Koliko god vam to možda siromašno zvučalo, postoje razni zdravi zalogaji koji se nalaze u tom rasponu. Najbolje od svega jest da niste osuđeni na vegetarijanske salate ili grickanje sirove mrkve (makar i to možete ako želite).

Konkretni zalogaji

Bijelo meso peradi bez straha možete uvrstiti na noćni menu, riba je također odičan izbor, posebice plava riba poput srdele. Potrudite se samo da meso i ribu ne utopite u masnim umacima i velikoj količini ulja.

Mliječni proizvodi također su dobrodošli, čaša mlijeka prije spavanja omogućit će vam dobar san i opskrbiti vaš organizam kalcijem, koji između ostalog pomaže u regulaciji tjelesne težine. Ubacite li u mlijeko i šaku zobenih pahuljica, dobit ćete potpun obrok.

Ako vam je mlijeko previše prazno, posegnite za jogurtom ili svježim (posnim) sirom kojeg možete jesti u velikim količinama. Posni sir je siromašan kalorijama i mastima, a sadrži protein kazein zahvaljujući kojem osjećate dugotrajnu sitost. Posnom siru također možete dodati namirnice koje će ga obogatiti, primjerice bobičasto voće, lanene sjemenke i orašaste plodove. Uživat ćete u svakom zalogaju i pobijediti glad.

Jede vam se nešto slatko?

U ljetnom razdoblju, odlično će vas rashladiti sezonsko voće, a ujedno će utažiti glad i potrebu za slatkim. Odlučite se za voće bogato vodom poput lubenice ili dinje, koje će vas osvježiti. Za posebno vrućih dana, ovo voće možete i zamrznuti, zajedno s borovnicama ili drugim bobičastim voćem. Ima okus poput zamrznutih bombona ili koncentriranog voćnog sladoleda bez dodanih kalorija i šećera. Vjerujte nam, bit ćete oduševljeni.

Orašasti plodovi poput badema i lješnjaka isto su mudar izbor, no pripazite na količinu jer sadrže popriličan broj kalorija. Voćni smoothie također može zadovoljiti potrebu za slatkim. Sve što trebate učiniti jest izabrati omiljeno voće, dodati malo vode ili mlijeka, kravljeg, sojinog ili bademovog te po potrebi zasladiti agavinim sirupom ili stevijom. Birajte nezaslađena mlijeka jer vam sakriveni šećeri neće donijeti ništa dobro.

Za nešto slatko na žlicu, istom tom smoothiju dodajte malo chia sjemenki koje će nabubriti i tako od smoothie napraviti neku vrstu pudinga. Možete grickati i suho voće, poput marelica, datulja ili suhih šljiva koje ujedno i blagotvorno djeluju na probavu.

Možda ipak nešto zeleno?

Što se povrća tiče, svi znamo da je ono dobrodošlo na jelovniku. Zelena salata je najbolji izbor jer je možete pojesti u neograničenim količinama. Siromašna je kalorijama, sadrži mnogo vlakana, te ima nizak glikemijski indeks. Ipak, ako se ne možete zamisliti da prilikom napadaja gladi pojedete veliku zdjelu zelene salate, posegnite za tikvicama. Tikvice možete jesti sirove, marinirati ih u limunovom soku ili ih ispeći na grill tavi uz minimalan dodatak ulja.

Dobar izbor je i kuhano ili pečeno povrće. Izbjegavajte friteze i pohane varijante, radije ispecite povrće u pećnici na papiru za pečenje uz mali dodatak ulja. Svježe povrće poput mrkve, svježeg krastavca, rajčice ili paprike, također možete grickati umjesto masnog čipsa. Izbor povrća je zaista velik, a osim što ćete se najesti, unijet ćete u organizam potrebne vitamine i minerale. Dakle, definitivno ste na dobitku.

Nešto vam se gricka?

Kada vas ulovi potreba za grickalicama, ne morate čupati kosu, niti prekršiti vlastita pravila i posegnuti za vrećicom čipsa. Kokice su niskokalorična grickalica sve dok se držite klasične pripreme u tavici. Nemojte pretjerivati s uljem i solju, ali ih možete začiniti primjerice sa crvenom paprikom, začinskim biljem po želji ili čilijem. Ljuti začini ubrzavaju metabolizam, pa ćete osim užitka imati i dobrobiti. Kokice za mikrovalnu pećnicu, iako su jednostavnije za pripremu, sadrže dadani šećer, sol ili maslac pa ih radije izbjegnite.

Još jedna iznenađujuće ukusna grickalica je pečeni slanutak. Hrskava tekstura pod zubima pružit će vam zabavu za sva osjetila. Priprema je vrlo jednostavna, sve što vam treba je kuhani slanutak (može i iz konzerve), malo maslinova ulja i začina. Slanutak posušite i pecite 10-ak minuta u pećnici zagrijanoj na 220 stupnjeva. Dok se peče, u zdjeli pomješajte začinsko bilje, primjerice ružmarin, timijan, mljevenu papriku, sol i papar sa malo maslinova ulja. Pečeni slanutak ubacite u zdjelu sa pripremljenim začinima, dobro protresite a zatim sve ponovno stavite u pećnicu na 3 do 5 minuta. Poslužite toplo i uživajte u zdravoj i ukusnoj grickalici.

Napadaji gladi ne moraju biti tolika muka, bitno je samo što ćete odabrati kao sredstvo za borbu. Ako vam se baš ništa od navedenog ne sviđa, uvijek možete pričekati 10-ak minuta da vas poriv za hranom prođe. Popijte čašu vode ili čaja, koji će zavarati glad ili se bavite fizičkom aktivnošću koja će vas natjerati da zaboravite na napadaj. Bez obzira na krajnju odluku, zapamtite da je ključ za borbu protiv napadaj gladi u vašim rukama.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh