Kako napraviti smoothie koji će vas satima držati sitima

Uvijek ogladnite već nakon 30 minuta? Napravite ovo kako bi vas smoothie zasitio.

Ako napravite gušći smoothie, zavarat ćete mozak da duže osjećate sitost, nalaže novo nizozemsko istraživanje. Za potrebe studije, 15 muškaraca je pilo dva različita smoothieja, oba na prazan želudac u različite dane. Jedan smoothie je sadržavao 100 kalorija i bio je gust poput pudinga, dok je drugi sadržavao 500 kalorija i bio rijedak poput mlijeka.

Istraživači su zatim izmjerili količinu hrane u želucima sudionika uz pomoć magnetske rezonance i pitali ih koliko su gladni u idućih sat i pol vremena.

Iako se smoothie od 500 kalorija dulje zadržao u želucima ispitanika, smoothie od 100 kalorija im je pružio duži osjećaj sitosti.

To se pokazalo istinitim i s idućim obrokom: Istraživači su sudionicima dali “all you can eat“ (sve što možeš pojesti) opciju sa sendvičima, i nije bilo razlike u količini pojedene hrane između grupa.

U ustima postoje neuroni koji su direktno povezani s mozgom, kaže autor studije dr. Guido Camps. Kada ti neuroni detektiraju da je napitak gust, šalju mozgu signale zbog kojih misli da jedete konkretniji obrok.

Dakle, ako želite da vas proteinski smoothie dulje drži sitima, smiksajte prah s vlaknastim voćem i povrćem, poput banana koje će ga zgusnuti, umjesto s vodom, predlaže Camps.

Ostali odlični zgušnjivači: Chia sjemenke, koje upijaju vodu i stvaraju želatinastu smjesu u dodiru s tekućinom i kazein koji je gušći od whey proteina.

Za potrebe studije Camps je koristio vrstu vlakna za zgušnjavanje smoothieja. Isti efekt možete postići ako dodate psyllium koji možete naći u trgovinama zdrave hrane.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh