Kako kuhanjem na pari povrće postaje zdravije

Saznajte kako različite metode kuhanje utječu na nutritivne vrijednosti

Kuhanjem povrća na pari možete povećati njegovu nutritivnu vrijednost, utvrdilo je novo brazilsko istraživanje.

Istraživači su analizirali 21 studiju o načinu na koji različite metode kuhanja djeluju na razinu antioksidansa, tvari koje smanjuju rizik nastanka raka, kardiovaskularnih bolesti, osteoporoze, dijabetesa i neurodegenerativnih bolesti.

Većina kulinarskih metoda – pečenje, kuhanje i obrada u mikrovalnoj pećnici – uništavaju antioksidanse koji se nalaze u povrću. Kuhanje može uništiti još veći broj antioksidansa budući da se neke tvari zaslužne za borbu protiv raka otapaju u vrućoj vodi.

Svako povrće reagira na drugačiji način ovisno o metodi termičke obrade. No, analizom je ustanovljeno da se kuhanjem razina polifenola – tipa antioksidansa – u prosjeku smanjuje za 38 posto. Kuhanje na pari povećava razinu polifenola za 52 posto zato što je proces zagrijavanja nježniji i povrće se ne potapa pod vodu, kaže dr. Elizabeth H. Jeffrey, profesorica nutricionizma na Sveučilištu u Illinoisu.

Nježna toplina otpušta neke polifenole koje naše tijelo ne bi moglo probaviti kada bismo konzumirali sirovo povrće, kaže Jeffrey.

Naravno, ovo ne znači da je pečena brokula ili ona iz mikrovalne loša za vas – ali će sadržavati manji broj antioksidansa od one kuhane na pari.

Bez obzira na to kako ćete kuhati povrće, nemojte ga prekuhati. Predugo kuhanje na visokoj temperaturi uništava veći broj antioksidansa, kažu istraživači.
Maknite ga s vatre kada je još hrskavo. Trebali biste ga moći probosti vilicom – ali se ne smije raspasti kada to učinite.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh