Jedite ribu!

"Omega-3 masne kiseline možda imaju učinak električnog stabiliziranja, čime se sprječava nepredvidljivo 'ispaljivanje' srčanih stanica", objašnjava dr. Mozaffarian.

Ovo su neki od najukusnijih i najhranjivijih izvora bjelančevina. Zato vrijedi zanemariti njihov vonj – začepite nos, otvorite usta! – BEN COURT

Kao urednik zdravlja, znam da bih trebao jesti više masne ribe. Isto tako znam da masnu ribu mrzim. Vidite li problem?

Ta je riba megazdrava zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama. Dr. Dariush Mozaffarian sa School of Nutrition Science and Policy Sveučilišta Tufts vodio je studiju u kojoj je za ljude koji su unosili najviše omega-3 bilo 29 posto manje vjerojatno da će razviti fibrilaciju atrija nego za one s najmanjim unosom. “Omega-3 masne kiseline možda imaju učinak električnog stabiliziranja, čime se sprječava nepredvidljivo ‘ispaljivanje’ srčanih stanica”, objašnjava dr. Mozaffarian. Te su famozne masnoće također dovedene u vezu s poboljšavanjem zdravlja mozga i zglobova.

No većina muškaraca ne profitira od ovih koristi jer unosi mikrodoze omega-3. Primjerice, prosječan Amerikanac tjedno pojede oko 30 g ribe bogate tim masnim kiselinama, ustanovljeno je ove godine studijom koju je objavio Nutrition Journal. American Heart Association preporučuje da se tjedno jede 200 g ribe (osobito one masne). To je otprilike 250 mg omega-3 masnih kiselina, dodaje dr. Mozaffarian. Koja je riba osobito bogata tim zdravim masnoćama? Uzme li se 90 g, inćuni sadrže 1783 mg, skuše 1131 mg, srdele 1246 mg, a haringe 1253 mg.

Da, upravo sam tu ribu nazivao smrdljivom dok sam gledao kako je moj djed jede ravno iz konzerve. No inćuni i srdele ne samo da su bogati bjelančevinama i jeftini nego i sadrže vrlo malo potencijalno otrovne žive. A imate li problem (kao i ja) s okusnim pupoljcima – njih se može istrenirati. “To se zove okusno uvjetovanje”, objašnjava dr. Debra Zellner, profesorica s Državnog sveučilišta Montclair koja proučava osjetilo okusa. U tom se procesu hranu koju ne volite uključuje u jelo koje volite. “Na posljetku zavolite i tu hranu.”

Ova četiri recepta olakšavaju postupno privikavanje na okus masne ribe. Kušajte ih. Ja jesam – i sad sam riboljubac. Djed bi se ponosio mnome. A i moj kardiolog.

Komentari

▲ Povratak na vrh