Hranite se zdravo za manje od 30 kuna dnevno

Zdrava hrana vam ne mora isprazniti novčanik.

Ako niste oprezni, zdrava hrana može biti skuplja od junk fooda. Štoviše, nedavno istraživanje objavljeno u časopisu Preventive Medicine otkrilo je da ljudi koji biraju nutritivno bogatiju hranu, troše više novaca u trgovini. No, ne morate bankrotirati kupujući brokulu, kaže Leanne Brown, autorica kuharice i vodiča za kupnju Good & Cheap: Eat Well on $4/Day.

A ona zna: dok je istaživala za potrebe knjige, zanimalo ju je mogu li se ljudi koji hranu kupuju po akcijskim cijenama ili s bonovima za popust kvalitetno hraniti.

Njezin zaključak: naravno da mogu ako znaju što trebaju tražiti. Vodite se niže navedenim savjetima kako biste i sami uštedjeli kupujući kvalitetne namirnice.

1. Kupite jaja

Jaja su jeftinija od skupog krtog mesa, ali su jednako bogata proteinima. Čak i ako tucet jaja iz organskog uzgoja platite od 25 do 30 kn, znači da vas jedno jaje košta oko 2 kn.

Osim toga, s jajima možete mnogo toga napraviti tako da sigurno neće propasti. Možete ih pripremiti za doručak, ručak, večeru ili međuobrok.

Tvrdo kuhana jaja odličan su i zasitan međuobrok, od njih možete napraviti i omlet s puno povrća ili ih ispeći na oko i poslužiti uz palentu i kuhano povrće.

Osim jaja, u kuhinji je uvijek dobro imati smeđu rižu, krumpir i punozrnati kruh.

2. Preskočite piće

Tijelo ima najveće dobrobiti od obične vode, za razliku od precijenjenih “zdravih“ napitaka koji su često puni šećera.

Ako želite nešto posebnije, isprobajte vodu koju ćete aromatizirati svježim voćem.

3. Zamrzavajte hranu

Cjelovite žitarice i sušena leća jeftin su način za unos hranjivih tvari, ali njihova priprema zahtjeva određeno vrijeme. Skratite vrijeme kuhanja tako što ćete odjednom skuhati veću količinu te smrznuti po porcijama.

Ako imate dovoljno prostora u zamrzivaču, možete ga napuniti mesom koje ćete kupiti na akciji, što će vam uštedjeti znatnu količinu novca.

4. Sporo kuhanje

Potražite jeftinije komade mesa organski uzgojenih životinja, primjerice svinjsku lopaticu ili goveđu potrbušinu i od njih napravite pulled pork ili goveđi stroganoff u loncu za sporo kuhanje (slow cooker).

5. Izmjenjujte izvore proteina

Nisu vam potrebne velike količine mesa svaki dan, stoga se odlučite za biljni izvor proteina poput graha, leće i tofua kako bi uštedjeli i eksperimentirali sa novim okusima.

Tofu se često smatra isključivo vegetarijanskom namirnicom ali on odlično upija okuse, a kada ga mariniranog ispečete na roštilju postaje hrskav i neodoljiv.

Čak niti organski tofu nije skup, tako da ćete 200 g svježeg tofua platiti oko 18 kn – što je odlična cijena u usporedbi s pilećim prsima.

6. Sami birajte voće i povrće

Istina je da je opran i zapakiran svježi špinat jednostavniji za pripremu, ali zbog pakiranja mu je i cijena veća.

Umjesto toga sami izaberite povrće i voće. Kada ste u nedoumici, usporedite cijene i vidjet ćete razliku.

7. Spasite odbačeno zelenje

Probajte tjedno ne kupovati preveliku količinu kvarljivih namirnica. Ipak, ako zaboravite na glavicu kelja koja se skriva u hladnjaku, nemojte je baciti – uvelo lišće i dalje zadržava hranjive tvari i odličan okus ako je pravilno pripremljeno.

Vratite ga u život tako što ćete ga ubaciti u juhu, zdravi zeleni sok, kajganu, tjesteninu ili wok.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh