Hrana koja smanjuje rizik od srčanog udara za 34 posto

Pojedite porciju dnevno kako biste zaštitili svoje srce

Ne samo jabuka – već bilo koje voće može držati doktora izvan kuće: svakodnevna konzumacija voća može zaštititi vaše srce od bolesti srca i srčanog udara, navodi časopis New England Journal of Medicine.

U studiji u kojoj je sudjelovalo više od 500.000 odraslih Kineza, istraživači su otkrili da su pojedinci koji su svakodnevno konzumirali voće imali 40 posto manje šanse od smrti uzrokovane bolestima srca od onih koji su ga konzumirali rijetko ili nikad.

Također imali su 34 posto manje šanse za srčani udar i 36 posto manje šanse od moždanog udara uzrokovanog krvnim ugruškom, koji je najčešći.

Nije potrebno jesti mnogo voća: Dvoje ljudi koji su konzumirali najviše voća, jeli su samo 170 g voća dnevno. To je nešto manje od jabuke srednje veličine, koja teži 182 grama, prema USDA nutritivnoj bazi podataka.

Istraživači nisu sigurni na koji točno način voće doprinosi zdravlju. No, znaju da je voće bogato kalijem, vlaknima, folnom kiselinom, antioksidansima i fitokemikalijama. Sve te tvari su zaslužne za zaštitu srca, kaže autor studije Dr. Huaidong Du sa Sveučilišta Oxford.

Naravno, ljudi koji konzumiraju voće općenito se zdravije hrane i češće se bave nekim oblikom tjelovježbe – što je također dobro za zdravlje srca – ali nije bilo bitno za analizu. Budući da je i dalje postojala poveznica između zdravlja srca i voća, bez obzira na ostale faktore – ima nešto specifično u voću što je zaslužno za zaštitu srca.

Što vam je činiti? Ugurajte barem jednu porciju voća u svoju svakodnevnu prehranu, kaže dr. Du. Kako biste konzumirali prosječnu količinu voće, poput sudionika studije, trebali biste pojesti jednu jabuku srednje veličine, jednu srednje veliku krušku, 9 velikih jagoda ili 1 šalicu dinje narezane na kockice.

Smiksajte ih u jedan od visokopreoteinskih smoothija kako biste dobili još nutritivno kvalitetniji obrok.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh