Energetske pločice, “zdravi” sokovi i još 6 vrsta hrane zbog kojih ćete biti pospani na poslu

Donosimo vam jednako ukusne alternative – od kojih nećete biti pospani.

Osjećate se iscrpljeno i nemate energije? Razmislite o ovom: problem nije samo u pretrpanom rasporedu i nekvalitetnom snu – već i u naizgled zdravoj hrani.

Ne govorimo o pospanosti kakvu osjećate nakon proždiranja kroasana i rafiniranih ugljikohidrata. Mnogi hranjivi zalogaji mogu poremetiti probavu, povisiti vam razinu šećera u krvi, pa čak vas i probuditi usred noći.

Donosimo pregled 8 uobičajenih obroka koji vam crpe snagu i alternative koje će vas napuniti energijom.

Zobena kaša

Obična zobena kaša fantastičan je obrok za energiju, no, dodavanjem javorovog sirupa ili korištenjem unaprijed pripremljenih obroka iz vrećice, koji su prepuni šećera – naglo će vam se povisiti razina šećera u krvi, što će kasnije rezultirati naglim padom energije, kaže Michelle Babb, autorica knjige Anti-Inflammatory Eating Made Easy.

 Štoviše, samo četvrt šalice javorova sirupa – koliko prelijete po zobenoj kaši kada mislite da ste dodali samo mrvicu – sadrži 50 g šećera.

Napunite se energijom: Držite se zobene kaše, ali je nadopunite kvalitetnim namirnicama, poput maslaca od orašastih plodova, nasjeckanih oraščića ili chia sjemenki.

„Ove namirnice sadrže proteine i zdrave masti koje neće imati velik utjecaj na razinu šećera u krvi“, kaže Babb.

Aromatizirani jogurt sa smanjenim udjelom masnoće

Nisu svi jogurti jednaki: 170 g čokoladnog jogurta, poznatog brenda, sadrži suludih 35 g šećera – to je puno više od Snickers čokoladice.

Napunite se energijom: Odaberite grčki jogurt s bobičastim voćem i orašastim plodovima.

Grčki jogurt sadrži dvostruko veću dozu proteina, koji stabiliziraju razinu šećera u krvi, a bobičasto voće, koje obiluje vlaknima, pružit će vam potrebnu dozu slatkog bez naglog pada energije kasnije.

Čips od povrća

Samo zato što je od „povrća“, ne znači da ste unijeli potrebnu dnevnu količinu istog. Ovi slani, hrskavi, ultra-procesirani zalogaji, često se većinom sastoje od krumpirovog škroba, rafiniranog ugljikohidrata od kojeg ćete se osjećati letargično, kaže Babb.

Napunite se energijom: Napravite sami zdravi čips od svježeg kelja, slatkog krupira ili repe.

Crno vino

Istraživanja pokazuju da crno vino prije spavanja ometa san i uzrokuje mamurluk idućeg dana. Iako vam čaša ili dvije mogu pomoći da lakše zaspite, san će biti kratak i već za nekoliko sati ćete se početi vrtjeti po krevetu.

Osim toga, alkohol uzrokuje dehidraciju, što vas može omamiti i poremetititi vam koncentraciju.

Napunite se energijom: Preskočite večernju čašicu, ili popijte zadnje piće 2 do 3 sata prije spavanja. Bijelo vino uz ručak ili večeru je pametnija opcija – i ne zaboraviti popiti čašu vode na svako piće koje popijete.

Kava

Ako imate problema sa spavanjem, trebali biste promijeniti navike ispijanja kave, te je popiti tek kasnije ujutro, kada razina kortizola, hormona koji uravnotežuje stres, počne opadati.

I nemojte niti pomišljati na crni napitak poslije 15 sati.

Istraživanja pokazuju da konzumacija kofeina manje od 6 sati prije odlaska na počinak uzrokuje gubitak sat ili više vremena kvalitetnog sna.

Napunite se energijom: Popijte kavu oko 10 ujutro kako biste povećali energiju – tada razina kortizola počinje opadati, pa ćete dobiti najveću dobrobit iz kofeina.

Prestanite piti kavu oko 15 h, ili otprilike 6 sati prije nego što ćete leći u krevet.

Voćni smoothie

Nemojte se zavarati smoothijima koji se prodaju u trgovinama: smoothie od manga je zamaskirana bomba šećera i sadrži ga 52 grama, a nema dovoljno zdravih masti, proteina niti vlakana.

Kod kuće možete napraviti jednaku štetu ako zaboravite dodati izvor proteina ili masnoća.

Napunite se energijom: Napravite vlastiti smoothie od voća i/ili povrća, ali uvijek dodajte izvor proteina i/ili zdrave masti poput maslaca od orašastih plodova ili avokada.

Energetske pločice

Naravno, mogu sadržavati vitamine i minerale, no često su prepune zaslađivača koji mogu uzrokovati energetske oscilacije, posebice ako ih jedete za užinu, umjesto za energiju tijekom treninga.

Štoviše, prvi na listi sastojaka dobro poznatih energetskih pločica je sirup od smeđe riže. „On na organizam utječe jednako kao i čokoladice“, kaže Babb.

Napunite se energijom: Izaberite energetske pločice koje su napravljene od prave hrane. Što je popisa sastojaka kraći i razumljiviji, to bolje.

Osim toga, pripazite da šećer ili umjetni zaslađivač nisu pri vrhu popisa, te odaberite one koje sadrže pristojnu količinu vlakana i proteina.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh