Djeluju li pilule za mršavljenje i vrijedi li trošiti novac na njih?

Bezbrojna sredstva za mršavljenje u reklamama obećavaju brz i siguran gubitak kilograma. Christa Gobba istražuje djeluju li doista njihovi "aktivni" sastojci

Kofein
Uobičajen je u dodacima prehrani za sagorijevanje sala jer vam daje dojam da se nešto događa, kaže Spencer Nadolsky, doktor osteopatije s državnim certifikatom liječnika obiteljske medicine i pretilosti. Istina, kombinacija aspirina, kofeina i stimulansa efedrina (alkaloid u biljnim vrstama roda Ephedra) umanjuje apetit i prži salo, ali FDA je 2004. zabranila prodaju proizvoda s efedrom (kositrenicom) zbog utjecaja na srce. Tvrdnje o djelovanju kofeina na mršavljenje nemaju uvjerljivu znanstvenu potvrdu.

Ekstrakt zelenog čaja
Sadrži antioksidans epigalokatehin-3-galat (EGCG) i kofein. Metaanaliza koju je 2017. objavio Journal of Nutritional Biochemistry pokazala je da povećava broj sprženih kalorija, ali za samo 38 kcal na dan.

Garcinia cambogia
Iako je aktivna tvar iz tog voća iz jugoistočne Azije, HCA, u istraživanjima na laboratorijskim miševima blokirala enzim koji pridonosi nastanku sala, to se ne prenosi u stvarni svijet, kaže registrirana dijetetičarka Valerie Goldstein. “Studije pokazuju da može donijeti samo pola do kilogram razlike u usporedbi s prosječnim izgubljenim kilogramima.” Budući da su je neki izvještaji povezali s oštećenjem jetre, to nije vrijedno rizika.

Gorka naranča
Kad je FDA zabranila prodaju proizvoda s efedrom, proizvođači suplemenata okrenuli su se sličnom sastojku. Njegova aktivna tvar – sinefrin – može vam podići metabolizam, ali ne puno, kaže dr. Nadolsky. Neka istraživanja pokazuju da je sigurna, ali trebate je izbjegavati ako imate ikakve srčane tegobe, upozorava.

L-karnitin
“Prenosi masne kiseline u mitohondrije, elektrane vaših stanica, gdje se iskoriste kao gorivo”, kaže V. Goldstein. “Sagorijeva salo da se iskoristi kao energija.” Metaanaliza 2016. iz Obesity Reviews ustanovila je da je dodavanje L-karnitina u prehranu rezultiralo gubitkom kilograma i pol. No kao i s drugim dodacima prehrani, dodatna istraživanja imaju raznolike rezultate. L-karnitin je vjerojatno siguran za uzimanje, a kako je antioksidans, može biti dobar i za vaše srce. Ipak, prije uzimanja savjetujte se s liječnikom.

Zaključak

“Sve u svemu, nije vrijedno trošiti novac na suplemente za sagorijevanje sala”, kaže dr. Nadolsky. “Bolje je da ga potrošite na trenera ili zdravu hranu nego da se oslanjate na jednu od ovih pilula. Djelovanje će biti ekstremno maleno, uz potencijalne probleme vezane uz sigurnost uzimanja.” Imajte na umu da FDA suplemente ne regulira tako strogo kao lijekove.

 

OPASNOSTI SUPLEMENATA
Za razliku od lijekova na recept, nema standarda u doziranju suplemenata, kaže dr. Sharon Akabas sa Sveučilišta Columbia. Štoviše, 72 posto dodataka prehrani za mršavljenje ima etikete koje ne odražavaju njihov sadržaj, otkrili su u Medicinskom centru Einstein. Uzimanje previše suplemenata koji sadrže stimulanse može uzrokovati porast krvnog tlaka i ubrzavanje otkucaja srca, što vam može naškoditi imate li srčane tegobe. “Mnogi misle kako se nešto ne bi prodavalo da nije sigurno i djelotvorno, ali to nije točno”, upozorava dr. Akabas.

 

 

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh