Dešifrirajte sastojke svog proteinskog praha

Prevedite žargon i izbjegnite lažno reklamiranje.

Ne dajte se zbuniti hrpom različitih proizvoda na polici s proteinskim prahovima. Evo što sav taj žargon znači.

Whey: Vrsta mliječnog proteina. Smatrajte ga „brzim“ proteinom jer se brzo razgrađuje na aminokiseline i ulazi u krvotok.

Kazein: Još jedna vrsta mliječnog proteina. Ovaj protein je sporije probavljiv pa je odličan za opskrbu organizma manjom količinom proteina kroz duži vremenski period – primjerice, između obroka ili dok spavate.

Soja: Ako se na popisu sastojaka protein soje nalazi na prvom ili drugom mjestu, odaberite drugi proizvod. Izoflavoni, aktivne tvari u soji, podižu razinu estrogena kod muškaraca.

Koncentrat: Sadrži nešto više ugljikohidrata i masti od čišćih oblika, ali sadrži više tvari koje su dobre za zdravlje. Može biti grudast.

Izolat: Čišći oblik proteina, sadrži manje masti i ugljikohidrata.

Hidrolizat ili hidrolizirani protein: Protein koji ima najkraće lance aminokiselina pa se apsorbira brže od koncentrata ili izolata.

Micelarni kazein ili izolirani peptidi kazeina: Gotovo čisti protein kazeina. Sporo se apsorbira u krvotok. Može biti skup.

Kazeinat: Vrsta proteina kazeina koji je jeftiniji od micelarnog, no nije toliko čisti protein.

Mliječni protein: Sastojak koji imitira proteinski sastav mlijeka – 80 % kazeina, 20 % sirutka.

Protein bjelanjka, instantizirani albumen jaja: Visokokvalitetni protein iz jaja. Odličan za kuhanje.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh