Bjelančevine ili ugljikohidrati: što se na tanjuru doista računa?

Prodavači dijetalnih proizvoda prema bjelančevinama gaje ljubav, a prema ugljikohidratima neprijateljstvo. Ali, je li to točno? Prožvakali smo znanstvene spoznaje da ustanovimo tko od njih pobjeđuje!

20 g bjelančevina – Ovo je čarobna brojka za oporavak i rast mišića; sve iznad toga neće štetiti, ali će ostati neiskorišteno

65% ugljikohidrata – da bi prehrana bila zdrava, trebaju činiti više od polovine kalorijskog unosa: to je oko 300 g na dan

 

ZA MIŠIĆE

1 kg – vježbači koji uzimaju proteinske dodatke prehrani tijekom 12 tjedana mogu izgraditi 1 kg više mišića nego oni koji ih ne uzimaju, navodi Journal of Applied Physiology.

0 kg – ugljikohidrati nisu izravno zaduženi za rast mišića. Ali bez glukoze tijelo počinje upotrebljavati aminokiseline kao gorivo, što uzrokuje ulazak mišića u katabolizam i usporavanje metabolizma.

 

DUGE PRUGE

0% – iako bjelančevine nemaju izravan utjecaj na izdržljivost, pospješuju lučenje enzima koji tijelu omogućavaju da se prilagodi treningu izdržljivosti, pa možete više trenirati i brže napredovati.

10% – jedna je studija pokazala da su muškarci koji su prije trčanja 30 km na traci pojeli veliku porciju ugljikohidrata niskoga glikemijskog indeksa bili 10% brži od onih koji nisu pojeli takav obrok.

 

ZA I PROTIV

BJELANČEVINE:

  • Veća sitost
  • Jake kosti
  • Problemi s bubrezima
  • Mnogo zasićenih masnoća

UGLJIKOHIDRATI:

  • Jači imunitet
  • Bolja funkcija mozga
  • Rizik od dijabetesa
  • Ovisnost o šećeru

 

SUPERMARKET

36 g bjelančevina u 100 g – veliki goveđi odrezak zadovoljava dnevnu potrebu za cinkom, važnim za oporavak tkiva. “Govedina je jedan od najbogatijih izvora kreatina, koji povećava ukupnu snagu”, kaže nutricionist Matt Lovell.

36 g šećera na 100 g – za dugo intenzivno vježbanje zaboravite pravilo niskoga GI-a. Osigurajte sebi munjevit priljev energije iz šećera, kaže ultramaratonac Andrew Murray. “Za svaki sat trebat će vam 30 do 60 g.”

 

ZDRAVA HRANA

8% – znanstveno je dokazano da proteinski shakeovi snižavaju krvni tlak i loš kolesterol: 56 g bjelančevina na dan smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara otprilike 10%.

4 GODINE – Istraživači kažu da ljudi koji jedu umjerenu količinu ugljikohidrata u prosjeku žive 83 godine, dok je 82 životni vijek ljubitelja ugljikohidrata. Oni koji ih izbjegavaju dožive 79 godina.

 

MH PRESUDA: POBJEĐUJU UGLJIKOHIDRATI
Mit o bjelančevinama je pretjeran. Osim ako niste na keto dijeti, tijelu su glavni izvor goriva ugljikohidrati, koji su potrebni za vježbanje i oporavak.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh