8 neobičnih i učinkovitih načina mršavljenja, koje je potvrdila znanost

Pobijedite poriv za prejedanjem ovim znanstveno dokazanim strategijama.

U igri mršavljenja, sve je protiv vas. Proizvođači hrane troše milijune na istraživanje boja, okusa, mirisa i pakiranja koja će vas navesti da jedete više. No, u proteklih nekoliko godina istraživanja mozga otkriveno je nekoliko trikova koji suzbijaju glad. Poriv za prejedanjem možete pobijediti ovim znanstveno dokazanim strategijama.

Prebacite ogledalo u blagovaonicu

Istraživanje pokazuje kako ljudi koji jedu pred ogledalom, manje uživaju u nezdravoj hrane, te je na kraju i manje pojedu. S druge strane, ljudi koji su jeli zdravi obrok, osjećali su se bolje – i više su uživali u povrću. Istraživači smatraju da vas vlastiti odraz tjera na preuzimanje odgovornosti, pa vam zdrav odabir hrane pobuđuje pozitivne emocije.

Očistite kuhinju

Deset minuta provedenih u neurednoj, neorganiziranoj kuhinji, natjeralo je sudionike da posegnu za nezdravim zalogajima, poput keksa, nalaže studija objavljena u časopisu Environment and Behavior.

Pojeli su 100 kalorija više – nezdrave hrane – u usporedbi s onima koji su se nalazili u urednoj kuhinji (Oni su radije odabrali grickanje mrkve).

Brzu hranu platite gotovinom

Znanstvenici su otkrili da kada posežete za gotovinom, kako bi platili čips ili čokoladicu, imate dovoljno vremena da se predomislite oko svojeg izbora. Teško odricanje od gotovine sprečava impulzivnu kupovinu slatkiša, nalaže studija o navikama potrošača.

Još jedan trik je da uzmete manju košaru u supermarketu: ljudi kupuju više hrane kada u trgovini guraju velika kolica.

Prigušite svjetla

S prigušenim svjetlom rješavate se stresa, razgovori postaju zanimljiviji i popravlja vam se raspoloženje. I da, manje ćete jesti, stoji u istraživanju objavljenom u časopisu Psychological Reports.

Sudionici koji su jeli u mračnijoj atmosferi, više su uživali u jelu, jeli su sporije, te su unijeli 18 % manje kalorija od onih koji su sjedili pod jarkim svjetlom.

Čuvajte se akcijskih filmova

Jedenje ispred TV-a nije pametno, ali svi to radimo. Grickalice sačuvajte za komediju ili talk show, a maknite ih dok gledate akcijske ili srcedrapajuće filmove, nalaže studija objavljena u časopisu Archives of Internal Medicine.

Ljudi su pojeli dvostruko više grickalica gledajući Zvjezdane staze nego gledajući talk show Daniele Trbović. U kinu su gledatelji žalosnih filmova pojeli 28 do 55 % više kokica od onih koji su gledali komedije.

Iskoristite moć metvice

Već mala količina metvice pomaže kontrolirati žudnju za hranom ili emocionalno prejedanje, nalaže studija objavljena u časopisu Appetite.

U studiji, ljudi koji su mirisali metvicu svaka dva sata manje su osjećali glad, bili su fokusiraniji, te su tjedno pojeli 2800 kalorija manje od onih koji je nisu mirisali.

Slična studija iz Velike Britanije otkrila je isti učinak kada su ljudi nosili flaster s mirisom vanilije. Izgubili su 2,5 kg u mjesec dana i imali su bolju kontrolu nad vlastitom prehranom od onih koji nisu nosili flaster.

Isprobajte sa svijećama s mirisom vanilije ili metvice u blagovaonici i/ili kuhinji.

Jedite s dugačkom vilicom

Dugačka, elegantna vilica usporit će vas i pomoći vam da više uživate u obroku. (Isto vrijedi za dugačke kineske štapiće umjesto kratkih.)

Tajvanska studija objavljena u časopisu Psychological Reports, otkrila je da kratak pribor za jelo tjera ljude da zagrabe veće količine hrane. Oni koji su koristili duži pribor, više su uživali u hrani, sporije su jeli te u konačnici manje pojeli.

Nemojte usklađivati boje

Bijela tjestenina u bijelom umaku od vrhnja na bijelom tanjuru rezultira prejedanjem: Studija časopisa Journal of Consumer Research, otkrila je da ljudi imaju bolju kontrolu nad veličinom porcija kada je boja hrane u kontrastu s bojom tanjura.

Jednostavno rješenje: Druga studija časopisa International Journal of Obesity otkriva da tanjur koji ima jednostavan plavi rub čini da ljudi doživljavaju svoje porcije većima.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh