6 pogrešaka zbog kojih ne mršavite

Prestanite činite ove pogreške i počnite mršavjeti.

Što manji postotak masti imate, to će vam se six-pack bolje ocrtavati. Za početak objavite rat ovim prehrambenim navikama. Ne pokušavajte ih se riješiti odjednom. „Fokusirajte se na jednu ili dvije navike – one koje će napraviti najveću razliku“, kaže Jennifer McDaniel sa Sveučilišta St. Louis.

Razlog: Nove studije pokazuju da imamo ograničenu snagu volje. Zbog toga promjena većeg broja loših navika u isto vrijeme, može imati suprotan učinak. Ako ste uporni i polako napredujete imate veću šansu za tanje i vitkije tijelo – koje ćete zadržati cijeloga života.

Preskakanje obroka ili međuobroka

“Ako ne jedete vaše tijelo neće moći kontrolirati apetit. Osim toga ubit će vam i volju, što je jednako štetno. Samokontrola je moždana aktivnost, a mozak pokreće glukoza“, kaže Martin Ginis. Ako preskočite doručak ili zdravi međuobrok, mozak nema dovoljno snage da odoli neizbježnom prejedanju.

Preskakanje obroka potiče noćno prejedanje. Izgladnjeli mozak „nema dovoljno goriva da bi vas kontrolirao i održavao na pravom prehrambenom putu.“

Prekinite tu naviku: Ovo je jednostavno. Dnevni kalorijski unos rasporedite na tri obroka od po 500 kalorija i dva međuobroka od 100 do 200 kalorija, kaže Liz Applegate, ravnateljica odjela sportske prehrane na kalifornijskom Sveučilištu. Većina muškaraca koji pokušavaju smršavjeti treba unijeti 1.800 do 2.200 kalorija dnevno. Najvažnije je reprogramirati mozak. Razmišljajte kako ćete započeti nov način prehrane, a ne da ćete se početi ograničavati. Ograničavanje vodi do prejedanja.

Brzo jedenje

Upotrijebite drukčiji pristup: ne uskraćujete si hranu, samo jedite sporije i uživajte u hrani. Na taj način dajete tijelu više vremena, pa nećete nastaviti jesti nakon što osjetite sitost.

U eksperimentu objavljenom u časopisu Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, 17 zdravih muškaraca jelo je sladoled. Ili su ga progutali u manje od 5 minuta ili su uživali u njemu pola sata. Autor studije dr. Alexander Kokkinos kaže kako je razina hormona koji uzrokuju sitost (naziva PYY i GLP-1) bila veća kod muškaraca koji su sladoled jeli 30 minuta. U stvarnom svijetu, proždrljivci ne osjete toliku sitost i mogu odmah prijeći na iduće jelo.

Prekinite tu naviku: Tijelo vam pokušava nešto reći, stoga mu dajte priliku. Usporite i uživajte u hrani. Maknite novine i ugasite televiziju. Isprobajte tehniku disanja iz The Yoga Body Diet: Udahnite i polako brojite do pet; izdahnite i polako brojite do pet; ponovite 3 do 5 puta prije jela. Studija iz 2009. g., objavljena u časopisu Journal of the American Dietetic Association, pokazuje da joga povećava svijest o hrani i tako smanjuje debljanje.

Prejedanje vikendom

Vikend gozbe mogu napraviti mnogo problema nakon nedjelje. U nedavnoj studiji, objavljenoj u časopisu Journal of Clinical Investigation, znanstvenici su na štakorima promatrali utjecaj palmitinske kiseline na leptin, hormon koji pomaže regulirati apetit. Palmitinska kiselina nalazi se u zasićenim mastima, koje su čest sastojak vaših omiljenih poslastica.

„Otkrili smo da su u roku 3 dana zasićene masti otupjele ili blokirale sposobnost leptina da regulira unos hrane i tjelesnu težinu“, kaže autorica studije dr. Deborah Clegg sa Medicinskog Sveučilišta jugozapadnog Teksasa. Ako od petka do nedjelje jedete hamburgere, pržene krumpiriće i pileća krilca, moguće je da ćete nastaviti s prejedanjem i u ponedjeljak.

Prekinite tu naviku: Ne morate prestati sa svime. McDaniel predlaže da se nagradite jednim cheat obrokom, umjesto da takve obroke jedete cijelog vikenda. Na kraju krajeva prejedanje vikendom jednako je kao da se 30 % tjedna loše hranite. Dakle samo 70 % vremena se dobro hranite. To nije dovoljno dobro. Želite li zaista ispodprosječne rezultate?

Davite se u slanim grickalicama

Natrij je podmukao – zbog njega nesvjesno jedemo. Višak natrija se brzo nakupi: kokice u kinu, čips uz utakmicu, kikiriki u bircu.

Prekinite tu naviku: Potreba za slanom hranom nestaje nakon nekoliko tjedana prehrane sa smanjenim udjelom soli, kaže dr. Thomas Moor sa Medicinskog fakulteta u Bostonu. Mali broj muškaraca može zamijeniti omiljene grickalice mrkvom ili celerom, ali vrijedi probati: možda žudite za hrskavim osjećajem pod zubima. U suprotnom, probajte s čipsom ili perecima s manjim udjelom soli. Kada kuhate preskočite dodavanje soli, po potrebi dodajte samo mrvicu soli prije jela. „Jače ćete osjetiti sol koja se nalazi na površini hrane, od jednake količine soli dodane tijekom kuhanja.“ Polagana redukcija soli smanjit će žudnju za slanom hranom.

Cuganje

Alkohola, naravno. Večeras isprobajte ovu vježbu: zapišite koliko piva, vina i ostalih pića konzumirate tjedno. Možda ćete se iznenaditi. Zatim izračunajte koliko je to kalorija kako biste se dodatno šokirali. Razumna dva piva u večeri mogu značiti više od 2.000 kalorija tjedno – skoro pa količina kalorija koju unesete dnevno. A planirate smršavjeti? Osim praznih kalorija, alkohol smanjuje snagu volje, kaže Dawn Jackson Blatner, glasnogovornica Američke udruge za dijetetiku. To dovodi do impulzivnog naručivanja hrane, primjerice, hamburgera.

Prekinite tu naviku: Pokušajte prestati piti – samo na tjedan dana. Izvažite se i pogledajte kako vam hlače pristaju. Razmislite možete li preživjeti s manjom količinom cuge. Kada pijete, naručite suho crno vino, koje ima malo ugljikohidrata (otprilike 4 g ugljikohidrata u usporedbi sa 13 g u pivu), ili pivo s manje ugljikohidrata.

Jedete ispred televizora, pa zaspite

Ovo je dvostruka nevolja s preokretom. Unosite kalorije koje ne trošite i tako sabotirate tajno oružje za gubitak težine: spavanje. Istraživanje potvrđuje kako ljudi koji jedu ispred ekrana unesu više kalorija (gotovo 300, prema jednoj studiji), od ostalih. Što više televizije gladaju to su neaktivniji. Istraživači sa Sveučilišta u Chicagu otkrili su da ljudi koji spavaju 3 sata manje, unesu oko 200 kalorija više idućeg dana, od onih koji spavaju 8,5 sati.

Prekinite tu naviku: dr. Donald Hensrud, medicinski ravnatelj klinike Mayo kaže: “Ako želite gledati TV, istovremeno budite aktivni ili odite na trening, pa se za nagradu vratite gledati televiziju.“

Snimite omiljene serije koje se prikazuju kasno i idite spavati na vrijeme. Spavanje je odlična navika kada se pravilno koristi.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh