5 zdravih trendi namirnica koje zapravo nisu toliko zdrave

Trendovi su svuda oko nas – ali budite pametni i izbjegnite neke od njih.

Ako vaši kolege, školski prijatelj s kojim ste frend na Facebooku i tip iz teretane stalno spominju čarobne namirnice, moraju biti dobre, zar ne? Pa… Kada je riječ o zdravim namirnicama, to što su u trendu ne znači uvijek da su dobre.

Skeptični ste? Pogledajte naš izbor popularnih namirnica. Jest da iskaču iz svake reklame, ali to ne znači da zaslužuju mjesto na vašem jelovniku.

Kokosovo ulje

Reklamira se kao čist, zdravi lipid. Ali istraživanja baš i ne pokazuju da je ono bolje od ostalih vrsta zasićenih masnoća.

Štoviše, nedavno je časopis Nutrition Reviews analizirao 21 studiju i zaključili su da bi korištenje maslinova ulja – koje je izvor nezasićenih masnih kiselina – umjesto kokosovog, bilo bolje za razinu kolesterola u krvi i zdravlje srca.

To naravno ne znači da trebate izbjegavati kokosovo ulje. Samo kombinirajte različite namirnice. Ako koristite kokosovo ulje za pirjanje povrća za večeru, idućeg dana začinite salatu maslinovim uljem. Treba biti umjeren u svemu, zar ne?

Kruh bez glutena

Ako ne bolujete od celijakije, a svejedno želite isprobati prehranu bez glutena, dobro. Iako nema nikakvih dokaza da takva hrana pruža dobrobiti, mnogi ljudi kažu da se uz takvu prehranu osjećaju bolje.

No ne dajte se zavarati da je kruh bez glutena zdraviji od punozrnatog kruha. Većina kruhova bez glutena napravljena je od rafiniranog brašna i škroba, te im je dodano brdo masnoće i šećera kako bi se postigla kruhasta tekstura.

Ako izaberete jesti kruh bez glutena, pobrinite se da je riječ o kruhu napravljenom od cjelovitih žitarica (poput smeđe riže ili zobi), jer tada nema puno šećera i bogat je vlaknima. Ili se ugljikohidratima opskrbite iz drugih izvora, poput cjelovitih žitarica bez glutena ili slatkog krumpira.

Kombucha

Ovo trpko, muzirajuće piće navodno liječi sve od probavnih problema do bolova u zglobovima i raka. Nemojte pasti na te priče jer ne postoje nikakvi dokazi da kombucha pomaže kod bilo koje od ovih stvari.

Nutritivna vrijednost ovisi o proizvođaču (ili ona napravljena kod kuće), ali većina kombucha sadrži veliku količinu rafiniranog šećera – koji nam nije potreban u prehrani.

Što je s blagotvornim probioticima? Da, kombucha je fermentirana namirnica, što znači da je dobra za želudac. Uzmite gutljaj s vremena na vrijeme ako žudite za tim okusom i odaberite verziju koja sadrži manje od 4 grama šećera po boci.

Imajte na umu da bi bilo bolje da većinu probiotika unosite iz drugih zdravih namirnica, poput običnog jogurta, kefira, kiselog zelja i tempeha.

Zeleni sok

Sokovi napravljeni od kelja, špinata i ostalog zelenog povrća, očito obiluju zdravim vitaminima, mineralima i fitokemikalijama. Ali su isto tako uskraćeni za vlakna, a ako sadrže i gomilu voća kako bi bili slađi, puni su šećera.

Zbog takve bi vam kombinacije šećer u krvi mogao naglo narasti, a zatim pasti zbog čega ćete biti zlovoljni i gladni sat ili dva nakon ispijanja soka.

Ako želite piti povrće, bolje bi bilo da ga dodate smoothieju. Ispijanje cijelog ploda – s vlaknima i svime – bit će sporije probavljivo.

Ako ne želite u potpunosti prestati piti svoje zeleno zadovoljstvo? Nema problema, samo se držite pravilne pripreme pa će biti relativno dobri za vas.

Bademovo mlijeko

Činjenica da ne sadrži mliječne proizvode i siromašno je kalorijama, mnogim ljudima je razlog da ga uvedu u svoju prehranu. Dok je nezaslađeno bademovo mlijeko dobar izvor kalcija i vitamina D, ono je jako siromašno proteinima. (Tek 1 do 2 grama po čaši.)

Ako ga stavljate u smoothie, žitarice ili zobenu kašu, pobrinite se da unesete proteine iz drugih izvora – poput orašastih plodova, sjemenki, maslaca od orašastih plodova ili jaja.

Veći razlog za zabrinutost je taj da većina kupovnih bademovih mlijeka sadrži zgušnjivač. Bez obzira na to što je prirodnog podrijetla, poput morskih algi, neka istraživanja pokazuju da bi mogao uzrokovati upale ili iritaciju želuca. Ako birate piti ovo mlijeko, napravite ga sami ili potražite ono koje ne sadrži zgušnjivač.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh