Što sve nikako ne biste trebali piti prije treninga

Od ovih ćete napitaka dehidrirati i prije nego se počnete znojiti.

Pravilnom hidratacijom prije treninga pomoći ćete svojim mišićima da budu u savršenoj kondiciji.

„Kada je vaše tijelo dehidrirano, mišići nemaju dovoljno snage, preciznosti niti stabilnosti koja vam je potrebna da odradite pošteni trening“, kaže Angera Onsgard, nutricionistica iz Miraval Resort & Spa u Tucsonu, Arizona.

Ono što unesete u svoj organizam prije treninga itekako je bitno. Prema Sveučilištu Columbia, trebali biste popiti nešto više od pola litre vode dva sata prije treninga, 2,5 dcl tijekom zagrijavanja te dodatnih 2,5 dcl svakih 10 do 20 minuta, ovisno o tome koliko se znojite.

To je mnogo tekućine – stoga morate voditi računa da pijuckate pravu stvar.

Slijedi popis napitaka koje nikako ne biste trebali konzumirati prije treninga.

threemilkshakes_0

Energetski napitci na mliječnoj bazi

Sve mliječne napitke ostavite za nakon treninga.

„Napitke koji sadrže mliječne proizvode bolje je konzumirati nakon treninga nego prije ili tijekom treninga“, kaže Onsgard.

Budući da mlijeko sadrži proteine, ugljikohidrate i masti, potrebno je duže vrijeme kako bi se probavilo.

Umjesto toga posegnite za whey proteinskim prahom pomiješanim s vodom. Dobit ćete sve potrebne proteine bez masti i dugog vremenskog perioda koji je potreban za probavljanje mliječnih proizvoda.

sugarydrink

Zaslađeni voćni sokovi

Dok ste bili dijete sigurno ste obožavali Capri Sun sokove, no oni jednostavno nisu pravi izbor kada je riječ o napitku prije treninga.

„Većina voćnih sokova sadrži veliku količinu fruktozom bogatog kukuruznog sirupa (HFCS), umjetnog zaslađivača koji uzrokuje disfunkciju jetre, metabolički sindrom i pretilost“, kaže Onsgard.

Umjesto toga, vodu možete aromatizirati svježim citrusima, bobičastim voćem, metvicom ili bosiljkom.

„Ili posegnite za kokosovom vodom koja će nadomjestiti elektrolite izgubljene tijekom treninga“, kaže Onsgard.

beer_1

Alkohol

Treba li ovo objašnjavati – čak i jedno pivo koje ste popili prije nekoliko sati bi vam moglo poremetiti trening.

„Alkohol uzrokuje dehidraciju, upale i negativno utječe na ravnotežu i donošenje odluka“, kaže Onsgard.

To nikako nije dobro kada trebate odlučiti kakve ćete utege dizati.

„Ako vam treba nešto da vas podigne, popijte crnu kavu (s manje kofeina). Ona će vas razbuditi i poboljšat će vam performanse“, kaže Onsgard.

carbonated-beverage

Gazirana pića

Gazirana pića, poput cole ili mineralne vode mogu uzrokovati nadutost, bolove u želucu i plinove. Osim toga sadrže mnogo natrija koji izvlači vodu iz tjelesnih stanica i tako uzrokuje dehidraciju.

Ako ste jedan od onih koji konzumiraju dijetnu verziju sokova, morate biti svjesni da takvi sokovi sadrže aspartam, umjetni zaslađivač koji je povezan s cijelim nizom nuspojava poput migrene, vrtoglavice, gubitka pamćenja i promjene raspoloženja.

„Umjesto gaziranih sokova odaberite dobro rashlađeni zeleni čaj. On je prirodno bogat antioksidansima i dokazano smanjuje rizik za oboljenje od raka.“

sports-drink

Sportski napitci

Definirani prsni mišići i nabildana ramena Lebrona Jamesa možda bi ispričala drukčiju priču, no sportski napitci kakve možete kupiti u trgovini, obiluju šećerom i nemaju gotovo nikakvih hranjivih tvari.

„Od nekolicine takvih napitaka koji se nalaze na tržištu mogli biste dobiti nešto dodatnih vitamina i elektrolita, no visok udio šećera kasnije će uzrokovati nagli pad energije“, kaže Onsgard.

„To može poremetiti hormonalnu ravnotežu i prava su muka za vaš organizam povrh svega kroz što prolazi tijekom treninga.“

Umjesto toga popijte sok od rajčice bez aditiva, koji će vas opskrbiti kalijem, a uz to sadrži prirodne šećere i dobar je za krvni tlak.

Komentari

▲ Povratak na vrh