Život na vrhuncu snage

Vaše tijelo tijekom života dosegne niz vrhunaca u brojnim područjima. Naučite ih iskoristiti kako biste bili brži, jači i pametniji – bez obzira na godine.

Libido – vrhunac sa 18

Živite ako i sad: Jednom tjedno jedite goveđu jetru – ispržite je na tavi sve dok ne postane čvrsta, tako će zadržati bjelančevine i željezo. Vaš organizam tijekom godina polako gubi sposobnost dopremanja krvi u ekstremitete. Zbog toga je prehrana na bazi crvenog mesa bogatog željezom ključna za srce, koje, među ostalim, pokreće i vaše ljubavne sokove.

“Kako starimo, lipidi u krvnim zrncima usporavaju cirkulaciju, što djeluje pogubno na libido”, tvrdi kirurg dr. Charles Clark, autor knjige The Age Revolution: The Drug-free Plan to Stay Fit, Young and Healthy. “Suprotno uvriježenome mišljenju, osobe koje konzumiraju crveno meso imaju nižu razinu kolesterola, a time i bolji protok krvi.” Napokon imamo liječničko dopuštenje da odemo na biftek…

Rješavanje problema – vrhunac sa 19

Živite tako i sad: Odvojite 20 minuta svakog dana kako biste poboljšali svoju “fluidnu inteligenciju” i pokrenuli sive stanice rješavanjem puzzli. Fluidna inteligencija je sposobnost apstraktnog razmišljanja i brzog povezivanje informacija. Neuronske mreže najbolje funkcioniraju u posljednjim godinama adolescencije. “Mlađi muškarci imaju veći potencijal za deduktivno razmišljanje i logičko povezivanje”, objašnjava psihologinja dr. Jane Prince. S 19 godina čovjekova neurološka mreža još nije fiksirana pa su misaoni procesi mnogo prilagodljiviji. Rješavanje puzzli potiče tu sposobnost u svakoj dobi.

Izdržljivost – vrhunac sa 22

Živite tako i sad: “U toj dobi broj otkucaja srca doseže maksimum, nakon čega počinje padati”, kaže psihologinja dr. Valerie Gladwell. “Svakim otkucajem krv sve sporije cirkulira pa se količina kisika u vašim mišićima polako smanjuje.” Vježbanje je ključno za povećanje razine kisika. Powerbreathe treninzi povećavaju izdržljivost mišića za disanje za 27,8 posto, dok vježbe na velikim nadmorskim visinama prisiljavaju tijelo da proizvodi više hemoglobina na koji se veže kisik.

Pamćenje – vrhunac sa 28

Živite tako i sad: Poboljšajte svoje pamćenje raznim igricama, poput aplikacije Memory Trainer na stranici Urbian.biz. “Istraživanja pokazuju da je čovjekovo pamćenje najbolje u kasnim dvadesetima”, tvrdi dr. Prince. Kako biste ponovno pamtili kao da ste na pragu 28. godine, počnite vježbati svoje kratkoročno pamćenje. “Ojačat ćete ga ako se tjedan dana prestanete koristiti rokovnikom. Zapamtite sve sastanke i na kraju tjedna provjerite jeste li što zaboravili. Ako jeste, otkrijte zbog čega se to dogodilo i pokušajte ponovno.” Drugi je način da svaki dan naučite napamet po jedan broj iz svog mobitela.

Mišićna masa – vrhunac sa 30

Živite tako i sad: Svakog tjedna izdvojite barem 75 minuta za jednostavne vježbe leđa i trbuha, corea. “Naša je fizička snaga na vrhuncu u dobi od 30 godina, nakon čega s godinama polako ali sigurno pada”, kaže Gladwell. “Tom se trendu možete oduprijeti tako da core trenirate barem jednom tjedno, u serijama od najmanje 10 minuta.“ Gladwell predlaže kako da počnete: “Zauzmite položaj četveronoške pa istodobno ispružite ruku i suprotnu nogu, zatim ispružite drugu ruku i nogu pa ponavljajte.” Samo nemojte zaspati dok to izvodite, djedice.

Veze – vrhunac sa 32

Živite tako i sad: Usrećivanje bolje polovice podrazumijeva obuzdavanje vlastitog ega, tvrdi Prince. U tome ste najbolji sa 32 godine – na psihološkoj prekretnici između mladosti i iskustva. “U toj ste dobi sigurni u svoju procjenu i Jo uvijek puni energije.” Jane Prince predlaže misaonu vježbu zvanu outside overview (pogled izvana). “Prisjetite se konfliktnih situacija u svojoj vezi i pokušajte zamisliti rješenja u kojima vi niste pobjednik”, kaže Prince. “Spoznaja da svoj ‘ja’ morate podčiniti vezi ključ je njena uspjeha.” A ne škodi i ako imate naklonost njezine majke…

Moždane stanice – vrhunac sa 45

Živite tako i sad: Zaboravite šećer ako želite spasiti svoj mozak. Prekomjerna konzumacija šećera uništava bjelančevine u neuronima, koji počinju polako odumirati nakon 45. rođendana. “Moždane stanice čine bjelančevine i masti”, objašnjava dr. Clark. “Zbog toga moramo konzumirati više bjelančevina i aminokiselina kako bismo spremni ušli u bitku protiv starenja i pada broja neurona.” Potrebu za slatkim možete nadomjestiti raznim biljnim ekstraktima poput kokosova mlijeka. Ekstrakte možete dodavati svemu, od prve jutarnje šalice, preko kuhanja ručka, do napitka za laku noć. Uvođenjem prirodnih sastojaka u prehranu pomažete svom mozgu da se odupre svim izazovima zrelih godina.

Komentari

▲ Povratak na vrh