Sve je u samopouzdanju, čovječe

Samopouzdanje jamči zamijećenost: u baru, na poslu, kod žena… Kako ga nabrijati? Lako – ovim potezima.

Samopouzdan muškarac s lakoćom ugovara spojeve i vodi sastanke. Nesiguran muškarac kao da šapuće: “Samo me ignorirajte – nemam nikakav utjecaj.” Samopouzdan muškarac zna svoju pravu vrijednost i neustrašivo pregovara o svojoj plaći sve dok ne poveća broj znamenki na platnoj listi. Nesiguran muškarac svaku plaću doživljava kao malo čudo. Svaki muškarac ima potencijal biti bilo koji od ova dva tipa; mi dakako preporučujemo onog prvog.

“Samopouzdanje nam omogućuje da iskažemo svoje kvalitete – kompetentnost, prihod, ambiciju – koje drugi ljudi ne mogu vidjeti”, kaže evolucijski psiholog dr. Sean Murphy. Ti signali mogu biti suptilni i podsvjesni te niste uvijek svjesni da ih šaljete. No čak i ako ne zračite prirodno alfa-kvalitete, brzorastući broj istraživanja otkriva kako možete stvoriti privid nepobjedivosti – i u to uvjeriti sami sebe. Izgradite supermoći uz naš plan u tri koraka.

Obucite se da iskačete

Sramežljivac igra na sigurno, što je siguran put u osrednjost. Malim rizicima prkosite regulatorima stila, kaže dr. Karen Pine, autorica Mind What You Wear. Kad vas zaspu komplimentima (a hoće), dobit ćete poticaj izraziti se na dramatičnije načine.

Budite klasa više

Obucite se ljestvicu više od ostalih tipova. U odjeći koja je na granici formalnog stila – npr. odijelo za uobičajen sastanak – bit ćete zamijećeni. Ruho se povezuje i s moći, pokazala je studija Kalifornijskog državnog sveučilišta. A kako je moć povezana sa samopouzdanjem i vodstvom, odjećom možete “navući” i te osobine, navodi se u studiji autora dr. Abrahama Rutchicka.

Detalj za kraj

Malenim potezima – ništa upadljivo – pokazujete da se znate brinuti o sebi. Manžete su previše uobičajene da privuku išta više od površnog pogleda, kaže stilistica poznatih Jacqui Stafford, autorica The Wow Factor. Zato za spoj odaberite moderan detalj, kao što su cipele s kopčama ili džepni rupčić.

Nađite svoju uniformu

Učlanjenje u klubove koji vam nešto znače donosi povlasticu: dozu samopouzdanja. To je zaključak nedavne studije časopisa PLOS One. Biti dijelom zajednice daje osjećaj pripadanja, smisla i svrhe, a sve to jača osjećaj vlastite vrijednosti.

Mirisni trag samopouzdanja

Mirisan dezodorans može pomoći nabildati predodžbu vlastitog tijela i samopouzdanje, ustanovila je 2015. britanska studija. Isto vrijedi i za kolonjske te mirisne sprejeve za tijelo. “Ugodni mirisi pomažu isključiti negativnu sliku sebe”, kaže autorica studije dr. Jorien van Paasschen. No zapamtite: pumpicu pritisnite jednom, najviše dvaput – miris vas mora pratiti, a ne predvoditi.

Pokažite svoju zločestu stranu

Ljudi se osjećaju jačima kad nose T-shirt sa Supermanovim S, a kad odjenu bijelu laboratorijsku kutu, kažu da su više usredotočeni, pokazalo je istraživanje. Podsvjesno preuzimamo karakteristike koje povezujemo sa svojom odjećom. Za casual prigode kupite dobru kožnu jaknu ili čizme. Nema veze jeste li ekstrovertirani ili introvertirani, klasična veza kože i snage doći će do izražaja.

Povucite prave poteze

I najbolja odjeća neće prikriti znakove koje odašilje vaše tijelo, upozorava Eliot Hoppe, autor Everyone’s Guide to Body Language. Ovaj popis za provjeru jamči kontrolu u vašim rukama.

Neka vam držanje bude pozitivno

Kad stojite ili hodate, ramena držite prema natrag, a bradu lagano podignite, kaže Hoppe. Prema drugima se izravno postavite tako da stojite licem u lice, a ruke držite otvorenima i ekspresivnima. Kad sjedite, prekrižite noge tako da je gležanj jedne na bedru druge: osjećat ćete se moćnije, kažu znanstvenici sa Sveučilišta Northwestern.

Zauzmite ovu pozu

Osjetite li se nekako poljuljano, zauzmite “moćnu pozu”: ona može podići testosteron, a sniziti razine hormona stresa, ustanovljeno je studijom koju su provela sveučilišta Columbia i Harvard. To vam može pomoći da ostavljate dojam kako sve držite pod kontrolom. Minutu stojite raširenih stopala i s rukama na bokovima. Od tog ćete otvorenog položaja živnuti i napuniti se hrabrošću. Isprobajte odmah!

Budite u pokretu

Gestikuliranje pokazuju uvjerenje, kaže coach Bonnie Marcus, autorica The Politics of Promotion. Samo nemojte upirati prstom! To djeluje agresivno, a može se protumačiti i kao znak nesigurnosti. Nemojte se vrpoljiti niti dodirivati lice, osobito usta, što može sugerirati da ono što govorite nije iskreno. S druge strane, kimanje glavom dok slušate – ne neprestano, kao da vam je glava na opruzi, nego tu i tamo – pokazuje empatiju i slaganje, tvrdi Hoppe.

Raskomotite se

Pokušavate impresionirati kolegu? Jednako kao što opušten, otvoren govor tijela signalizira samopouzdanje dok stojite, kad se raskomotite rasprostirući svoje stvari na stolu za sastanke, šaljete poruku da osjećate da sve držite pod kontrolom. Upozorenje: mobitel, kavu i blok za bilješke nemojte staviti direktno ispred sebe. Raspoređivanje stvari prema unutra djeluje kao postavljanje barijere zbog tjeskobe, objašnjava Hoppe. Umjesto toga stvorite jasnu otvorenu liniju između sebe i drugih.

Usavršite rukovanje

Čvrstoća je subjektivna. Dobro je rukovanje zapravo praćenje vodstva druge osobe, kaže Hoppe. To osobito vrijedi kada dođe vrijeme da upoznate njezina oca. “Ljudi vam ruku stisnu onim pritiskom koji očekuju od vas”, kaže Hoppe. Također je važno ruku pružiti vertikalno, a ne s dlanom prema gore ili dolje, što se može interpretirati kao znak pokornosti ili pak dominantnosti.

Vježbajte prije sastanka

Redovito vježbanje jamči da ćete se u svom tijelu osjećati sjajno, pokazala je metaanaliza Sveučilišta Floride. Zato taj šub samopouzdanja nakon vježbanja iskoristite u svoju korist tako da prije večernjeg izlaska odete na trčanje ili u teretanu. Bit ćete zadovoljniji svojih tijelom – a uz malo sreće i ona.

Govorite biranim jezikom

Određene riječi, i način na koji ih izgovarate, signaliziraju samopouzdanje. Uz ove savjete svaka će vam se riječ pozlatiti.

Prodajte si spiku

Nervozni? Sami sebi održite motivacijski govor. Biciklisti koji su u britanskoj studiji primjenjivali motivacijski samogovor, vrijeme potrebno da završe 10K utrku srezali su 4 posto – u prosjeku, 42 sekunde. Razmišljanjem o svojim jakim stranama i izgovaranjem pozitivnih riječi samom sebi može se postići to da veliki izazovi djeluju manje obeshrabrujuće, navode autori te studije. Za samogovor upotrijebite svoje ime ili “ti”, a ne “ja”; npr. “Otići ćeš tamo i pozvati Jennifer Lawrence na večeru.” Odbacivanjem prvog lica jednine jača se moć samogovora, što vam može više pomoći da se nosite sa stresnim situacijama, pokazala su istraživanja. Savjet: da bi samogovor bio djelotvoran, ne morate se derati da vas cijelo susjedstvo čuje.

Ne ograđujte se

Bilo da pišete bilo da govorite, izjavu nemojte započeti odricanjem od odgovornosti, kaže lingvistica sa Sveučilišta Georgetown dr. Deborah Tannen. Primjeri: “Možda ste već mislili o tome, ali…” ili “Znam da je to očito, ali…” Kao da ste napisali: “Totalno sam nesposoban pa me slobodno isključite.” U redu je, štoviše nužno, dodati “samo” u frazama kao što su “Samo provjeravam mailom…”, ali te riječi izbjegavajte u ozbiljnijem kontekstu. “To je samo ideja” poziva druge da odbace vašu sugestiju. “Evo ideje” odmah ima veću težinu. Usto, što brže i jasnije odgovorite na pitanja, to ćete samopouzdanije zvučati.

Kažite da vam je žao i krenite dalje

Neki muškarci misle da je isprika znak slabosti. No drugi ljudi to općenito ne vide tako. Zapravo, ako je očito da ste u krivu, izostanak iskaza žaljenja može se protumačiti kao znak nesigurnosti. Stoga, ako kasnite ili ste na neki način iziritirali konobara, nemojte se bojati ispričati. Neka bude kratko i izrečeno samopouzdano, a tada – što je najvažnije – krenite dalje. Nema ničeg jadnijeg od muškarca koji se beskrajno ispričava.

Komentari

▲ Povratak na vrh