Što kad ni brojanje ovaca ne pomaže da brže zaspete?

Obično se najmanje sat vremena prevrćete po krevetu prije nego što napokon zaspete? Imamo izvrsno rješenje da što prije usnete poput bebe

Najbolja pomoć za spavanje mogle bi biti bućice! U nedavnoj švicarskoj studiji ljudi koji su vježbali visokim intenzitetom 90 minuta prije odlaska na počinak brže bi zaspali.

I, općenito govoreći, što su žešće vježbali, to im se kvaliteta sna više popravila. Jedan je od mogućih razloga taj da žustra tjelovježba snizuje razine hormona stresa kortizola, koji sabotira san, kaže autor studije dr. Serge Brand, profesor na centru za poremećaje raspoloženja i spavanja te stres na Sveučilištu Basela.

Još je jedna važna strategija dosljedno odlaženje na spavanje i buđenje uvijek u isto vrijeme, čak i vikendima, ističe psiholog dr. Julio Fernandez-Mendoza, s centra Hershey za istraživanje sna na Sveučilištu Penn State. I svakako šest sati prije odlaska na spavanje nemojte konzumirati kofein u bilo kojem obliku. Potom, najmanje 60 minuta prije odlaska u krpe, prigušite svjetla i ugasite TV, kompjutor i tablet.

Ako vam sve to ne pomogne, možda vam je najbolji izbor kognitivnobihevioralna terapija, koja će vam pomoći da vam noću mozak ne radi kao sumanut, ističe dr. Julio Fernandez-Mendoza. Ona pomaže da vam se “reprogramiraju” misli kako biste krenuli put počinka. To je važno jer je nesanica redovito rezultat povezivanja tjeskobe sa spavanjem, objašnjava dr. Fernandez-Mendoza.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh