Spremate se ponovno trčati? Pripazite na ozljede!

Planirate iznova početi trčati nakon duge pauze. Pohvalno... Ipak nakon dugo vremena neaktivnosti postoji rizik od ozljede. Kako ga smanjiti na najmanju moguću mjeru?

“Nemojte odmah potrčati od nula do 10K. Većina se ozljeda u trčanju događa zato što trkači nakon dugo vremena neaktivnosti krenu previše prebrzo”, kaže dr. med. Vijay Vad, specijalist sportske medicine u Hospital for Special Surgery i autor knjige The New Rules of Running.

Obratite pozornost na disanje
On preporučuje da pronađete tempo pri kojem ćete moći disati ritmički dok trčite: udisati kroz nos dva koraka, držati dah dva koraka i zatim izdisati kroz nos i usta dva koraka. Niste to u stanju? Usporite sve dok ne budete mogli.

A kad je već o prevenciji riječ, jako je važno i ono što činite kad ne trčite

Odradite trening s utezima i bicikliranje najmanje svakih pet dana kako biste ojačali mišiće ne preopterećujući zglobove i ostala meka tkiva, savjetuje dr. Vad. (Izbjegavajte čučnjeve i iskorake, koji opterećuju iste zglobove kao i trčanje. Gluteuse radije ojačajte podizanjem kukova.)

I još nešto: kupite dva para tenisica. Luksemburško istraživanje pokazalo je da trkači koji izmjenjuju najmanje dva para tenisica imaju 39 posto manje izglede patiti od ozljeda vezanih uz trčanje. Razlog se možda krije u tome što različita struktura udaraca o podlogu mijenja lokaciju sila koje opterećuju tijelo dok trči.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh