Nova studija pokazuje da su današnji muškarci slabiji nego prije 30 godina

Vrijeme je da se dovedete u red.

Mislite da bi mogli dobiti svog starog na ruku kada je bio u vašim godinama? Loša vijest: vjerojatno bi vas pobijedio. Današnji su muškarci slabiji nego što su bili oni prije 30 godina, pokazuje istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Hand Therapy.

U studiji, u kojoj sudjelovali muškarci u dobi od 20 do 34 godina, mjerio se stisak i snaga štipanja – kojima se mjeri koliko su snažne šake i gornji ekstremiteti – na isti način kako su to činili ljudi istih godina prije tri desetljeća.

Prosječna snaga stiska za muškarce od 25 do 29 godina je gotovo 11 kilograma manja nego prije. Možda vam stisak ne djeluje kao važna stavka osim ako se ne bavite natjecanjem u obaranju ruku, ali snaga stiska zapravo dobro ocjenjuje sveukupnu snagu.

Štoviše, studija iz 2011. godine, objavljena u časopisu Journal of Strength and Conditioning Research, potvrdila je da snaga stiska može predvidjeti snagu u sklekovima, nožnim ekstenzijama i nožnom potisku. Uz to, istraživači prošlih generacija povezivali su snagu donjeg stiska sa raznim zdravstvenim problemima uključujući artritis, bolesti srca i neurološke probleme.

Nije jasno da li snaga stiska čini ljude zdravijima ili su zdravi ljudi jednostavno snažniji.  Zašto su današnji muškarci slabiji?  Ne bave se napornim poslovima koji zahtjeva rad rukama, poput kopanja i obrađivanja zemlje, kakve su nekada obavljali, kaže autorica studije Elizabeth Fain, profesorica radne terapija na sveučilištu Winston-Salem State u Sjevernoj Kaliforniji.

Rad na pokretnoj traci, primjerice, zahtjeva ponavljanje istih radnji i baratanje teškim predmetima, što osnažuje ruke. Ove svakodnevne radnje igraju veću ulogu u povećanju snage od treninga s utezima – koji se događa nekoliko puta tjedno. Također je korisnije od današnjih repetitivnih radnji, poput pisanja poruka ili tipkanja po tipkovnici, što aktivira male mišićne skupine.

Na vama je red da osnažite svoj stisak. Ako se ne bavite poslom koji uključuje rad rukama, morate trenirati svoj stisak.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh