Kako pronaći psihoterapeuta od povjerenja?

Sve počinje jednako kao kada tražite nešto drugo, putem Googlea. Neke ordinacije i klinike u blizini su vašeg ureda, druge su vam u blizini stana. Ne dopustite da vam užurbana svakodnevica i stres preuzmu kontrolu nad vašom mentalnom higijenom

Stvari nakon toga idu svojim tijekom. Počinje, jasno, tog nedjeljnog poslijepodneva dok čitate dugačak popis raznih psihoterapeuta, savjetnika, psihijatara, svi su završili te neke škole i edukacije.

Potom pitate ponekog prijatelja za savjet i preporuku. Pitate njih kod kog su oni bili i kako to izgleda. Jedan ide doktoru koji samo piše nalaze i recepte za lijekove. To je preslužbeno i niste si to tako zamišljali. Drugi pak terapeut na tretmanu traži da izvučete kartu iz špila tarot karata. To vam se čini previše alternativno i hipijevski. Ali iskustva i odabiri vaših prijatelja pomoći će vam da definirate svoja iskustva.

S kim biste doista željeli razgovarati? S nekim tko je poput vas, muško otprilike vaših godina, tjelesno aktivno? Ili s nekim tko je potpuno različit od vas i ljudi s kojima se  družite. Možda vam može pomoći starija gospođa koja vas podsjeća na kolegicu vaše mame. Neku Miru, Dragicu ili Natašu.

Ako imaju na web stranicama e-mail adrese, napišete nekoliko upita i naznačite što vas muči. Oni odgovore da se u neko doba možete čuti telefonom. “Dobro je da razgovarate s njima”, kaže Avi Klein, socijalni radnik i savjetnik Men’s Healtha. “Dok razgovarate, možete pitati i steći osjećaj kako rade.”

I iznenada pokušavate pronaći vrijeme i mjesto za taj privatni telefonski razgovor. Ako idu na uputnicu, sigurno će to trajati vrlo kratko i dobit ćete upute o naručivanju u bolnici ili u centru za mentalno zdravlje. Ako rade privatno, trebat ćete izračunati koliko to košta i koliko si to možete priuštiti te imaju li termine u doba koje vam odgovara. Ako vam se posloži kompletna logistika, na konju ste i nastavljate.

“Pitajte ih da vam opišu svoj pristup terapiji”, savjetuje Klein. “Treba vam u glavi mapa kako biste si mogli predočiti svoja očekivanja.” Postoje oni terapeuti koji su direktni i orijentirani na akciju. Ili će vam dati da ispisujete dnevnik i ispunjavate radne listove. Ili će samo šutjeti i pustiti vas da se ventilirate 45 minuta.

Najvažnije tijekom tih telefonskih konzultacija jest “da ih osjećate”, kaže Klein. “Sviđaju li vam se? Dobri međusobni odnosi neki su od najvećih čimbenika za uspješan završetak terapije.”

Možda iskušate tog prvog i ne nastavite dalje. Možda će vam na prvom terapijskom satu to biti to. Kako god bilo, bit će u redu. Testirate ljude koliko vam se sviđaju. Recite im to. Oni to znaju. Potom odete sa savjetovanja ili psihoterapije s dobrim osjećajem. Izdubite si mjesto u tjednom rasporedu i isplanirate sljedeću seansu.

Jednom kad steknete dojam koliko se bolje možete osjećati, pronaći ćete način da to funkcionira za vas.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh