Otkrijte kako napraviti više posla bez cjelonoćnog buljenja u ekran

Maksimalno iskoristite vrijeme od 9 do 17 sati uz ove genijalne trikove za produktivnost.

Koliko vam se puta dogodilo da na poslu već u 10 sati znate kako neće stići kući na večeru? Umjesto da rješavate zaostatke nakon radnog vremena, otkrijte 7 tajni za bolju produktivnost.

1. Radite 52 minute, uzmite pauzu od 17 minuta

Ovog rasporeda se drže jako produktivni ljudi, stoji u istraživanju DeskTime-a, aplikacije koja motri poslovnu učinkovitost. Aplikacija je analizirala 10 % najučinkovitijih korisnika i otkrila da u prosjeku uzimaju pauze u trajanju od 17 minuta.

To se podudara s prijašnjim istraživanjem koje tvrdi da pauze smanjuju stres. Jedna australska studija otkrila je kako zaposlenici koji odlaze na kratke šetnje tijekom pauze za ručak, imaju više entuzijazma i opušteniji su u popodnevnim satima, od onih koji ostaju u uredu.

Ipak, nije baš realno da vam svaki odlazak na pauzu traje 17 minuta – prema ovoj računici, na pauzi biste proveli puna 2 sata u danu. Ovu strategiju ipak sačuvajte za dane kada ćete raditi na nečemu posebno kompliciranom ili iscrpljujućem.

Istraživanje iz Singapura također pokazuje kao kratki predasi i gledanje smiješnih filmića na YouTubeu pružaju oporavak od svakodnevne poslovne rutine, te pomaže ljudima da duže vrijeme budu produktivni.

2. Pobijedite buku pravom kompilacijom pjesama

Kada morate prionuti na posao, “koji mora biti gotov do kraja dana”, zadnje što želite je slušati kolegu kako žvače sendvič. Slušalice koje će isključiti njegove zvukove zvuče kao očito rješenje, ali slušanje omiljene glazbe može biti kontraproduktivno. Istraživanje časopisa Applied Cognitive Psychology, otkrilo je da slušanje pop glazbe s riječima, kada morate pamtiti ili čitati s razumijevanjem, dovodi do lošijih rezultata nego da ste to obavljali u tišini.

No, druga studija Američkog društva za akustiku, otkrila je kako slušanje prirodnih zvukova, poput žubora vode, može poboljšati raspoloženje i produktivnost. Na portalu RainyMood.com, potražite umirujuće zvukove.

3. Sakrijte mobitel

Naravno, znate da vam pregledavanje Instagrama neće pomoći s poslovnom izvedbom. No, istraživanje Sveučilišta Južnog Maina otkrilo je da vas samo držanje mobitela na stolu ometa dok izvršavate komplicirane zadatke.

Je li odgovaranje na povremene poruke stvarno toliko loše? Znanost kaže da je. U studiji Sveučilišta u Michiganu, ljudi koji su bili ometeni na samo 2,8 sekundi, napravili su duplo više pogrešaka kada su se vratili poslu – a ometanje od 4,2 sekunde rezultiralo je tri puta češćim pogreškama.

4. Pronađite svoju zonu

U određenim razdobljima dana, vi ste u zoni. Primjerice, ujutro nakon kave, ili odmah nakon pauze za ručak. Obratite pozornost na vrijeme kada ste u zoni, pa za te trenutke sačuvajte najvažnije zadatke, kaže Kathryn McKinnon, ravnateljica Poslovne škole na Harvardu i autorica knjige Triple Your Time Today.

„Ako većinu produktivnog vremena trošite na e-mail ili druge stvari koje nisu prioritetne, nećete odraditi najbolji posao.“ Važne stvari ostavite za vrijeme kada vam je um bistar i kad vam je energija na vrhuncu.

5. Oslobodite se e-maila

Jedan od McKinničinih klijenata utapao se u mailovima, stoga je od nje zatražio pomoć. Nakon promatranja njegovog radnog dana, McKinnon je otkrila da je 4 sata dnevno trošio na e-mailove, a 60 % poruka nije bilo od velike važnosti.

U današnje vrijeme ne možemo izbjeći digitalni poštanski sandučić. Ali uspješni ljudi se drže pravila 6-12-6, kaže McKinnon: Pogledaju mailove ujutro (6h), ponovno u vrijeme pauze za ručak (12h) i na kraju radnog dana (18h).

Ako netko ima jako važnu poruku za vas, nazvat će vas ili će svratiti u vaš ured. U suprotnom, mailovi mogu čekati.

6. Budite u prednosti za sutra

Prije nego odete kući, pripremite popis stvari koje morate učiniti idućeg dana, predlaže Savjetnica za produktivnost Cathy Sexton, osnivačica portala TheProductivityExperts.com.

Kada ste već na radnoj temperaturi, trebat će vam tek nekoliko minuta da se pozabavite onime što morate napraviti odmah ujutro. Dodatnih 15 minuta na kraju radnog dana, kako biste napravili strategiju, moglo bi vam sutra uštedjeti do sat vremena posla.

Organizirajte listu tako što ćete je podijeliti na pola: zadaci koje možete odraditi opušteno i tri najvažnija koji su prioritet, predlaže Sextin.

7. Analizirajte distrakcije

Baš kada vam krene rješavanje zeznutog zadatka, kolega vam pokuca na vrata. Ako vas dnevne distrakcije često izbace iz takta, proučite koji je njihov izvor. Napravite eksperiment: svaki put kada vas netko omete, zapišite tko je to bio i zbog čega vas je tražio. Možda ćete otkriti kako vas svaki put ometa ista osoba ili se iznova ponavlja isti problem.

Na taj način ćete moći riješiti uobičajene probleme prije nego se pretvore u distrakciju, kaže Sexton.

Komentari

▲ Povratak na vrh