Istražili smo razloge zbog kojih ste iznenada švorc

Kako vas sunce, Facebook i prljavi ured tjeraju da previše trošite.

Znate iz iskustva da kupovanje namirnica na prazan želudac nije dobra ideja. (Primjerice kada na blagajni predate praznu vrećicu čipsa.) No, kupovina odjeće dok ste gladni, ima još gore posljedice za vaš novčanik, otkriva novo istraživanje Proceedings of the National Academy of Sciences.

Glad u mozgu izaziva potrebu za nabavkom. Gledajte na to kao “treba mi nešto“ refleks: iako trebate hranu, zbog tog ćete refleksa trošiti novac i na stvari koje nisu hrana, nalaže studija.

Stoga pojedite nešto prije odlaska u shopping centar ili u kupnju iz naslonjača. I obratite pažnju na ostale iznenađujuće razloge za pretjerano trošenje:

1. Soba vam je neuredna

Neuredna okolina – poput uredskog stola ili radne sobe kod kuće – opterećuje vaš mozak i gubite kontrolu. Taj manjak kontrole rezultira impulzivnom kupovinom, pokazuje studija objavljena u časopisu Journal of Consumer Research.

2. Žalosni ste

Kada osjećate tugu potrošit ćete četiri puta više novaca nego što bi to inače učinili, stoji u izvješću časopisa Psychological Science.

Imate osjećaj manje vrijednosti kada ste tužni. Melankolija kupovinu novih stvari čini privlačnijom i povećava joj vrijednost.

3. Sunčano je

Sunčeva svjetlost poboljšava raspoloženje, što vodi do pretjeranog trošenja – do kojeg ne bi došlo da ste “normalnog“ raspoloženja, pokazuje kanadsko istraživanje.

Stanite! Kako i tuga i veselje mogu biti povezani s pretjeranim trošenjem? Autori kanadske studije kažu da se zbog dobrog raspoloženja manje brinete o posljedicama trošenja.

4. Kupujete sami

Ljudi stvaraju emotivnu povezanost s najdražim trgovinama. Ova vas povezanost potiče da potrošite više novaca nego što biste potrošili u trgovini koja vam nije poznata, nalaže istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Retailing and Consumer Service.

No, ako ste u kupovini s prijateljem, emotivna povezanost s trgovinom nestaje pa ćete potrošiti manje novaca.

5. Visite na Facebooku

Interakcija s bliskim prijateljima putem Facebooka podiže samopouzdanje. A to samopouzdanje smanjuje samokontrolu – posebice dok kupujete, pokazuje istraživanje sa Sveučilišta Columbia i Sveučilišta u Pittsburghu.

Istraživanje pokazuje da su ljudi koji provode vrijeme na društvenim mrežama skloniji kupovanju odmah nakon toga.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh