Autosugestija za volanom

Pet načina da se skulirate za volanom te prometne gužve pretvorite u ugodan izlet. Važno je pozitivno započeti dan jer onda često tako i ostane. Odlučite i tako će i biti.

Koliko vam se puta dogodilo da za upravljačem ne možete prepoznati sami sebe? Kao da se transformirate u neku drugu osobu, vama potpuno nepoznatu i nerijetko ne baš ugodnu. Nervoza, napetost, ružne riječi… Sami ste sebi iznenađenje. Ma nije moguće da ste to vi… puni nestrpljenja i netolerancije… O da! Nemojmo se zavaravati. To ste baš vi, odnosno mr. Hyde koji se pojavljuje isključivo dok vozite.

Znanstvena istraživanja potvrđuju da prometne gužve u nama često izazivaju sve navedeno, nanoseći štetu našem ugledu, socijalnim vezama, pa u konačnici i našem zdravlju. Osjećaj da nemamo kontrolu nad situacijom ni mogućnost izbora posebno nas frustrira.

Dok se kolona kreće 20 kilometara na sat, neugodne emocije aktiviraju u našem tijelu stresne reakcije: otkucaji srca i disanje se ubrzavaju, krvni tlak raste, što s vremenom može imate ozbiljne posljedice za psihičko i fizičko zdravlje. Slijedi pet načina da se i u najgorim gužvarama skulirate za volanom…

ODABERITE GLAZBU

Odaberite glazbu koja vam stvara ugodu. Glazba djeluje na naše emocije i možda nas umiriti, razveseliti i zabaviti. Ako volite pjevati dok vozite, to bolje! Osvijestite koja vam glazba ne odgovara pa je izbjegavajte. Razmislite i o navici slušanja dnevnih novosti – jesu li vam rano ujutro doista potrebne tone ružnih vijesti?

MENTALNO SE PRIPREMITE

Kad sjednete u automobil, prije nego što krenete, sjetite se neke situacije u kojoj se osjećate ugodno, odnosno onako kako biste se željeli osjećati tijekom vožnje. Zatvorite na trenutak oči, zamislite da ste sad u toj situaciji i dopustite si uživati u toj ugodi tren ili dva. OK, spremni ste za pokret.

PROMIJENITE SITUACIJU U GLAVI

Kad se dogodi nepredviđeno pa morate dulje stajati, zamislite da će se sve brzo riješiti. Odvrtite u glavi film s happy endom. Kolona samo što nije krenula. Pronađite što je dobro u tome ako kolona ne krene? Kako vam to može koristiti? Čemu vas to uči? Biste li trebali unijeti neke promjene u svoj jutarnji program?

PROVEDITE NEKU OD METODA OPUŠTANJA

Opuštanje uz meditaciju, neku ugodnu vizualizaciju, vježbe iz autogenog treninga može vas smiriti u roku od minute. Iskoristite mogućnost našeg mozga da trenutačno provede u djelo to što zamislimo.

PRIPREMITE SE ZA SAVRŠEN RADNI DAN

Važno je pozitivno početi dan jer onda često tako i ostane. Odlučite i tako će i biti. Vrijeme na putu do posla iskoristite za planiranje svoga savršenog dana. Kad bi putovanje do radnog mjesta trajalo kraće, za to ne biste imali dovoljno vremena, zar ne?

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh