Na što se naš kandidat za NYC maraton ‘navukao’ kod dužih treninga?

Prošli tjedan Zagreb je zahvatio val velikih vrućina a to se automatski odrazilo i na treninge Maria Malčaka, našeg kandidata za njujorški maraton. Kako se prilagodio takvoj situaciji, čemu nije mogao 'odoljeti' te na što je ipak morao jako paziti otkrio nam je u novom nastavku svog dnevnika

Zagreb su prošli tjedan zahvatile visoke temperature pa sam u takvim uvjetima trening malo “opustio” i prilagodio situaciji. Vremena za jače treninge bit će još dovoljno do starta maratona, 4. studenog!

Tijekom svakog treninga stalno sam pazio da unosim dovoljno tekućine i to ne samo obične vode već i izotonične napitke kako bi nadoknadio izgubljene elektrolite. Mene srećom spašava Hidra ISO koja mi jako pomaže – pogotovo kod dužih treninga. Trčanje, teretana, bicikliranje – što god radio dobro dođe za vratiti energiju i osvježiti se. 

Prošli tjedan u Biotreningu sam trenirao sa trenerom Segijem u utorak i srijedu jer mi je tako najviše odgovaralo. Iako smo odradili dva treninga za redom, nisam se pretjerano umorio jer su treninzi bili raspoređeni na različite skupine mišića po svakom treningu. Na taj način mi se tijelo dovoljno regeneriralo te je bilo spremno za napore na oba treninga koje je trener ionako prilagodio mojem trenutnom stanju. 

Bitno je znati ne pretjerati, a svatko tu granicu zna ili treba pronaći sam za sebe! Ja se nadam da ću i dalje uspješno gađati tu granicu, pogotovo sada kad sam ubacio i bicikliranje u program treninga pa treba sve skupa izbalansirati.

Bicikl se vratio u “akciju” nakon što je gotovo 2 godine stajao u podrumu i skupljao prašinu. Nakon servisiranja skoro sam stalno na njemu, a automobil je na zasluženom godišnjem odmoru (kad već ja nisam)! Vozio sam se na posao, s posla, na trening, na trčanje… svuda i još malo oko Jaruna – sve skupa prošli sam tjedan prešao 88 km s 223 m visinske razlike u 4h i 48 minuta – što znači da mi je prosječni tempo bio oko 18 km/h – čime sam vrlo zadovoljan, s obzirom na sve semafore i zaustavljanja na cesti. 

Što se trčanja tiče prošli tjedan smo u Trčaoni u ponedjeljak odradili 40 minuta, od čega prvih 10 na tempu 5:45, potom 10 min na 5:25, pa 10 min na 5:05 te na zadnjih 10 min rastrčavanje. U srijedu sam trening radio po programu malo jače grupe pa smo počeli s rastrčavanjem 4 minute te smo nakon toga imali 6×6 minuta, od čega su 3 minute bile na tempu 5:10, a druge na 4:30. Moram priznati da mi je to, nakon odrađenog treninga (i bicikliranja taj dan) bilo malo prebrzo. Pratio sam grupu prva dva ciklusa od 6 minuta, a onda sam smanjio tempo trčanja za cca 30 sekundi. 

Petak je naravno, zadužen za dužinski trening. Većina moje grupe iz Trčaone odradila je trening u 4:30 ujutro prije posla, kako bi izbjegli vrućinu i sparinu, ali prijateljica Tina Mandić i ja smo se dogovorili u redovnom terminu treninga navečer. Srećom je ranije došla najavljena promjena vremena i zahlađenje te su uvjeti za trčanje bili skoro pa idealni. Prvih 10-ak kilometara trčali smo s klupskom grupom, a onda smo nastavili samostalno preostalih 14 kilometara. Držali smo se cijelo vrijeme laganog, konverzacijskog tempa od 6:11 i cijelim putem pričali bez prestanka – uz nekoliko stanki da popijemo vode. Ovo nam je bila jedna od lakših dužina jer smo oboje shvatili kako smo bez problema mogli nastaviti još barem 5 km. No, svjesni da ne treba pretjerivati ipak smo odlučili odraditi po planu 24 km. No već se radujem novim dužinama. 


Kako je Tina na trening ponijela i energetske gelove, probao sam ih da vidim kakav imaju učinak i stvarno moram priznati da dobro dođu kao nadopuna energije na većim dužinama. Mislim da ću si do iduće dužine istražiti što se sve nudi na tom tržištu i pokušati pronaći neki koji će mi najviše odgovarati. 

Naravno, i bicikliranje i trčanje cijelo vrijeme pratim na Samsung Galaxy Watch Active-u koji mi odlično pomaže u planiranju treninga i vođenju osobne statistike. Zaista je motivirajuće vidjeti da sam prošli tjedan pretrčao 40-ak km i odvozio 88 km.

Još veća motivacija mi je da sam u Saucony Triumph Iso 5 tenisicama do sada, u relativno kratkom vremenu otkako ih koristim, istrčao više od 177 km koliko sam evidentirao. No, u stvarnosti i mnogo više jer dio treninga nisam ‘uključio’. Kad sve to vidim obuzme me entuzijazam i volja – tako da sam jako ponosan na sebe i jedva čekam nove treninge – i dužine!

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh