Je li maraton za mene?

Istrčati maraton velika je stvar, toliko velika da se stavlja i u životopis. Da bi se uopće odlučili ući u pripreme za maraton, morate se upoznati sa stvarima koje su ključne u donošenju ove velike odluke

PUNO TRČANJA

Prije svega, u pripreme za maraton ulaze osobe koje se redovito bave (rekreativnim ili natjecateljskim) trčanjem u zadnje 3-4 godine i koje su trenutno u formi istrčati polumaraton ispod 2 sata. Zašto? Zato što tijelo mora biti spremno podnijeti napore koje nosi plan priprema za maraton (4-5 trkačkih treninga i 1-2 treninga snage u tjedan dana). Znači – budite spremni na puno trčanja i to najčešće sami.

PLANIRANJE VREMENA

Zbog količine treninga koje sam gore naveo, lako se zaključuje kako se trenira (gotovo) svaki dan, a kako bi se to ostvarilo potrebno je puno planiranja osobnog vremena jer navedene treninge treba kvalitetno ‘ubaciti’ u dan ili tjedan koji je ionako prepun obveza. Vjerujem da svi imate i druge životne obveze (posao, obitelj…) koje ne bi smjele trpjeti zbog vaših priprema za maraton. Nije nemoguće, ali je potrebno puno planiranja i kompromisa, kako kod vas, tako i kod vaših bližnjih i kolega na poslu.

PREHRANA

Pripreme za maraton zahtijevaju da se ozbiljno pozabavite svojom prehranom jer svaki trening zahtijeva veliku količinu energije, a kao što sam već rekao – treninzi su gotovo svaki dan. Kada ste u jakom režimu treninga onda vam i ne odgovara sva hrana koju inače jedete pa ćete i svoj jelovnik morati, drastično ili djelomično, promijeniti. Tijelo će vam tražiti više lako probavljive i kvalitetnije hrane i dovesti do toga da gubite s vremenom skupljene masne naslage – što gotovo pa svatko i želi kao posljedicu. Plan prehrane jednako je važan koliko i plan treninga pa ga nikako ne smijete zapostaviti.

DRUŠTVENI ŽIVOT

Vaš trenutni društveni život najvjerojatnije će se promijeniti. Smanjit ćete ili potpuno izbaciti alkohol jer mamurni ili umorni ne možete odraditi predviđeni trening. Jednako tako, noćni izlasci će se prorijediti ili skratiti jer su subotnja ili nedjeljna jutra rezervirana za dužinske treninge koji su kruna svih tjednih treninga.


PSIHA

Mnogi se boje maratona zbog psihe jer misle da to oni ne mogu. To je donekle točno jer kada već dođete u formu da možete trčati polumaratone onda vam nije nepoznanica što znači trčati nekoliko sati u komadu, što znači trčati po kiši, po suncu, što znači trčati i kada vam se ne trči. Prihvaćate to jer znate da se trening mora odraditi. Maraton i pripreme za maraton su samo ‘malo’ više od onoga što ste već doživjeli. Želim reći da u pripreme za maraton kreću osobe koje su već ‘filtrirane’ i kojima navedene prepreke ne mogu ništa. Često u takve pripreme i ulaze baš zbog tih prepreka kako bi ih mogli uspješno savladati.

ODMARANJE

Na početku nitko ne razmišlja o odmaranju i pojam odmora kod budućih maratonaca izaziva smijeh kada im se to prvi put spomene. No, kako program priprema sve više napreduje, postaju svjesni njegove važnosti. Dnevni i tjedni odmori jednako su važna karika koliko i plan treninga i prehrane jer moramo tijelo držati u stanju za opterećenja koja nosi plan priprema za maraton. Računanje sati sna i pravovremeni odlazak na spavanje postat će svakodnevica.

ZAKLJUČAK

Iz svega gore navedenog može se vidjeti kako će vaš život, u tih 3-4 mjeseca priprema, biti podređen maratonu. Odnosno, morate ući u životni režim u kojem samo razmišljate o tome što i kada ćete jesti, kakav trening vam slijedi i gdje ćete ga odraditi te kada idete spavati kako biste se odmorili prije sutrašnjeg dana. Jedino tako ćete bez ikakve dvojbe i problema proći ciljnu crtu maratona i staviti zasluženu medalju oko vrata, te se za dva dana vratiti treninzima trčanja.

 

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Trčaona, škola i klub trčanja (@trcaona) on Aug 16, 2019 at 12:05am PDT

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh