Dnevnik maratonca: Počinje jedna lijepa ljetna avantura!

Oduševljenje izborom Men’s Healthovog kandidata za NYC maraton već je splasnulo, a Mario Malčak - svjestan da je pravi rad tek pred njim - već je krenuo s pripremama i pomicanjem vlastitih granica za svoj - prvi maraton u životu!

Pozdrav svim trenutnim i budućim trkačima koji me znate i ne znate. Kroz ovaj dnevnik priprema za NYC maraton imat ćete priliku bolje me upoznati, a nadam se i da ćemo svi skupa imati puno sretnih i zabavnih istrčanih kilometara iza nas.

Prošlo je 10-ak dana otkako sam saznao da sam izabran kao Men’s Healthov kandidat za NYC maraton i inicijalno oduševljenje polako je iza mene. Vjerojatno ste uočili da će mi ovo biti prvi maraton u životu, tako da me tek očekuje mnoštvo novih iskustava jer sada nastupa onaj ‘teži’ dio – pomicanje vlastitih granica kroz pripreme za maraton!

Moja očekivanja od prvog maratona su jednostavna – istrčati i uživati. Ne opterećujem se nekim ciljanim vremenom, vrlo vjerojatno neću biti prvi! (hahahaha) Prethodni “veliki” cilj bio mi je istrčati polumaraton ispod dva sata što sam i napravio u Ljubljani prije dvije godine. Od onda nisam imao pretjerane želje smanjivati to vrijeme već sam se fokusirao na povećanje dužine te sam uz cestovno trčanje počeo ići na trail. Trail mi je veliko otkriće i svim trkačima bi preporučio da se upute na tu avanturu.

Ovaj tjedan u Trčaoni su bili lagani trkački treninzi na konverzacijskom tempu (tempo na kojem se ugodno može razgovarati tijekom trčanja) s obzirom da je većina članova kluba prethodni vikend bilo na 1. vukovarskom polumaratonu. Osim toga, u srijedu je bilo nevrijeme pa je iznimno trening otkazan.
No bez brige, nema prevelikog odmora jer od idućeg tjedna kreću pravi treninzi i pripreme za maratonja se pripremam za NYC Maraton, a većina ostalih se priprema za Ljubljanski maraton koji je tjedan dana ranije. Skoro pa idealno jer ćemo cijelo vrijeme moći svi zajedno trenirati po istom programu! Kako ne bi zaostajao s kilometražom ovaj tjedan u subotu ujutro sam išao sam trčati oko 14 km lagano, što je na kraju u prosjeku ispao tempo 5:19.  

Paralelno sam upoznao fenomenalnu ekipu iz Biotreninga koji su mi izradili plan individualnih treninga i plan prehrane. Uz sve te treninge i pravilnu prehranu očekujem da ću do jeseni skinuti 10-ak kila viška, a onda ću automatski lakše i brže trčati. Osim toga sad napokon shvaćam važnost treninga snage i jačanja core-a za bolje i lakše trčanje!

Ovu nedjelju sam odlučio provesti na trkaćoj stazi, ali u nešto drugačijoj ulozi, kao volonter na utrci ‘Volim trčanje’ pa sam na okrijepnoj stanici na 3, 8 i 12 km dijelio trkačima vodu. Izvrsno je iskustvo biti od pomoći kolegama trkačima, ali i vidjeti i doživjeti kako je to svim volonterima koji su i meni bili toliko puta potpora u osvajanju brojnih kilometara.  

Tjedan sam zaključio dokumentarnim filmom ‘Trčati slobodno’ (Free to Run, 2016. Švicarska, Francuska, Belgija) u kojem je prikazan razvoj amaterskog trčanja od 60-ih godina nadalje iz čega je proizašao NYC Maraton kao i kasnije većina ostalih svjetskih maratona.

Svakako već sad vidim da me čeka dugo toplo ljeto puno trčanja, ali moram priznati da se veselim tome. Hidra Iso će mi pomoći preživjeti vruće dane, a sve treninge ću pratiti i dijeliti po društvenim mrežama zahvaljujući Samsung Galaxy Watch Active. Jedna lijepa ljetna avantura tek počinje!!!

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh