Organizirani život je lakši

Uzmite papir i olovku i organizirajte svoj tjedan unaprijed. Donosimo nekoliko savjeta kako napraviti više u manje vremena i pritom ništa ne zaboraviti.

Sigurno ste se puno puta našli u situacijama kada ste mislili kako jednostavno nemate dovoljno vremena za sve svoje obaveze. Tako nešto nije ništa novo, svi ljudi koji imaju puno obaveza jednostavno smatraju kako im 24 sata nisu dovoljna da ih stignu sve obaviti.

Kako i sam imam jako puno obaveza, shvatio sam koliko je život lakši kada si unaprijed organiziraš dan ili još bolje cijeli tjedan. Iako vam se čini možda naporno svaki tjedan ispisivati svoje obveze i planirati kada i kako ćete ih obaviti, vjerujte mi, tako ćete biti puno produktivniji te vam tih sat vrmena koje ćete potrošiti na organizaciju može stvoriti puno više slobodnog vremena u tjednu ispred vas.

Isto tako, ukoliko imate dobro organizirani raspored lakše ćete se suočiti sa svim neplaniranim obvezama i sitacijama koje vam mogu iskrsnuti. Iz vlastitog iskustva mogu vam reći kako će uz dobru organizaiju dan biti manje stresan jer ćete unaprijed znati što vas čeka sljedeći dan te ćete se moći puno bolje pripremiti.

Osobno svoj tjedni plan radim nedjeljom navečer. Napisat ću vam u par koraka kako taj proces izgleda, a koji isto tako vama može biti od pomoći kada ćete raditi svoj tjedni plan:

Zabilježite svoje obaveze, planove dogovore…

Iako svi smatramo kako neke stvari nije potrebno zapisivati i kako ćemo ih sigurno zapamtiti, prije ili kasnije se uvjerimo kako to nije istina. Nije bitno kojim redoslijedom morate obavljati obveze, samo ih zabailježite na papir ili u mobitel kako bi imali uvid u to što vas sve čeka sljedeći tjedan. Moj savjet je da zapišete sve čega se možete sjetiti bez obzira na to koliko vam se to glupo u tom trenutko činilo. Vjerujte, najčešće zaboravite upravo one stvari koje ne zapišete.

Rasporedite obaveze po danima

Nakon što ste svoje obveze stavili na papir, rasporedite ih po danima kako biste znali unaprijed što vas čeka naredni dan. Osobno, najprije se volim riješiti onih najtežih i najdosadnijih stvari te si njih uvijek stavljam na početak tjedna (ponedjeljkom i utorkom) i to po mogućnosti odmah ujutro kada mi je koncentracija i motivacija najviša.

Pratite vrijeme

Pod ovime ne mislim da sjedite i štopate vrijeme za svaku pojedinu stvar u danu, već da otprilike vidite koliko vam vremena oduzima pojedina obveza. Isto tako zapišite one stvari koje eventualno niste stigli obaviti taj dan. To će vam pomoći da nakon nekog vremena možete isplanirati optimalni dan u kojem ćete stići sve obaviti te iza vas neće ostajati nezavršeni poslovi ili previše praznog hoda.

Nadam se da će vam ova tri jednostavna savjeta pomoći kako biste bili produktivniji, kako na poslu tako i u privatnom životu. Sretno!


Matej Filipčić je student 5. godine Ekonomskom fakulteta u Zagrebu. Suvlasnik je digitalne marketinške agencije a2z solutions te veliki zaljubljenik u fitness. Bivši je ju-jitsu reprezentativac, s natjecanjima je prestao nakon ozljede. No, još uvijek je ponosni nosioc crnog pojasa iz ju jitsua (1. dan) i smeđeg pojasa iz juda.

Komentari

▲ Povratak na vrh