Kratki nutricionistički vodič za modernog muškarca

Kada čitate članke o prehrani, većina njih se obraća ženama te se čini da malo zapostavljamo muškarce. Ipak, iz prakse znam da danas sve više muškaraca brine o svom zdravlju i izgledu te sam za modernog muškarca i kreirala ovaj kratki nutricionistički vodič.

Mislite da je osteoporoza samo ženski problem? Nažalost, moram vas razočarati jer prema statistikama svaki pet muškarac će imati lom kosti uzrokovan osteoporozom odnosno smanjenjem gustoće kosti nakon 50-te godine. Zašto se ovo dešava i kod muškarca do danas ne znamo sa sigurnošću, ali čini se da kao i kod žena manjak tjelovježbe kao i prehrana koja ne dozvoljava kalciju da napusti tijelo je od ključne važnosti za prevenciju.

Najnovije švedsko istraživanje pokazuje da muškarac koji vježba najmanje 3 sata tjedno prevenira rizik od osteoporoze uz zdravo balansiranu prehranu. Drugi put kada naiđete na članak o osteoporozi nemojte ga preskočiti misleći da je to samo za žene nego se već sada naoružajte informacijama o hrani kao i pripravcima koji će vam pomoći da održite kosti zdravije za što duži i kvalitetniji život.

Ne zanemarujte unos antioksidansa, i to vitamina C 120mg, vitamina E 30mg, beta-karotena 6mg, selenijum 100mg i cink 15mg. Francusko istraživanje koje je trajalo 7 godina i uključivalo čak 13.000 muškaraca je dokazalo da su oni koji su uzimali ove antioksidanse znatno manje oboljevali od karcinoma. Zanimljivo, istraživanje je pokazalo da je učinkovitost antioksidanasa kao protektora od karcinoma znatno efektnija nego kod žena. Stoga, ako do danas i niste razmišljali o njihovom unosu, bilo bi vrijeme da sada krenete.

Znate što svaki muškarac treba? Znam, odmah ćete pomisliti na zgodnu ženu, ali treba mu sićušni mineral bakar i to u količini od 2 mg. Zašto? Ovaj mineral je zaslužan da ne sijedite ubrzano jer pomaže transport kisika kroz tijelo a tijelo ga koristi i za proizvodnju važnih muških proteina i enzima. Stoga zaboravite na boju za kosu već mislite o mineralu bakar. Pojačajte unos raženog kruha, krumpira, grožđica, breskvi, zelenog graška i kikirikija – svi oni su bogati izvori ovoga minerala i samim time važna hrana za mladoga muškarca koji ubrzano sijedi.

Mislite da su samo žene čokoholici? Varate se! Muškarci su veći čokoholici od žena, čak 60% njih voli čokoladu i sve što ima veze s tim, za razliku od 50% žena. Kada birate čokoladu ne pretjerujte jer sadrži dosta kalorija, a pokušajte birati tamnu čokoladu – sadrži triptofan, prirodni “ljubavni” lijek koji potiče proizvodnju serotonina, hormona sreće, a tvar feniletilamin iz čokolade potiče otpuštanje istih endorfina koji se otpuštaju i za vrijeme seksa te tako povećava privlačnost među partnerima. Prema Journal of Sexual Medicine, oni koji dnevno pojedu barem kockicu tamne čokolade imaju povećani libido i intenzivniji spolni život. Zato uvijek nađite mjesta za malo tamne čokolade u kombinaciji sa orašastim plodovima , jabukom ili kruškom – idealan međuobrok.

Mrzite brokule a volite rajčice? Kako god, trebali bi jesti i jedno i drugo – ovo kombinacija je idealna za prevenciju karcinoma prostate – najčešćeg hormonalnog karcinoma kod muškarca! Naime, nedavno istraživanje objavljeno u magazinu Cancer Research tvrdi da ako zajedno jedete ova dva povrća, efektnije se umanjuju izgledi za karcinom prostate. Ako ne volite brokule, napravite juhu od njih i ubacite rajčice te zajedno izmiksajte i začinite s kajenskim paprom – idealan obrok koji će ugrijati nakon trčanja u zimskim mjesecima a uz to prevenira i prehladu i gripu.

Volite malo odspavati poslije ručka ali vam se čini da to i nije “in” za današnjeg modernog muškarca? Ipak, drugi put kada vam se prispava (naravano, ako vam radni ritam to dozvoljava), slobodno malo odmorite. Naime, novije istraživanje od strane grčkih i američkih znanstvenika pokazuje da samo 30 minuta sna tijekom dana i to tri puta tjedno može umanjiti rizik srčanoga oboljenja za čak 64 posto. Naravno, ovo istraživanje je podrazumijevalo i ostale faktore kao što je zdrav odabir namirnica kao i regularna tjelovježba.

Znate što je Claudius Galenus, jedan od najutjecajnijih medicinskih znanstvenika iz rimskoga razdoblja preporučavao muškarcima prije odlaska u krevet? Pinjole, i to 100g, koje su još onda smatrane moćnim muškim afrodizijakom. I danas ih moderna nutricionistička znanost preporuča i to zbog njihovog bogatstva cinkom, mineralu koji najčešće nedostaje muškarcu koji ima problem sa spolnim nagonom ili plodnošću. Grickajte pinjole a ako ste u prilici birati večernji obrok – zašto ne odabrati tjesteninu sa pestom od pinjola. Jednostavno u kuhanu tjesteninu umiješajte pesto koji ste napravili od pinjola, bosiljka, parmezana, češnjaka i maslinovog ulja – super kombinacija za obrok prije kreveta.

Mislite da je protein mliječne sirutke uvijek dobar izbor za muškarca? Nažalost ne! Upoznajte negativne strane ovoga muškoga popularnog nutritivnog izbora :
Alergija ili intolerancija na laktozu – pripravak whey protein sadrži vrlo malo laktoze, što znači da bi ga osobe osjetljive na laktozu lako trebale probaviti, iako kod nekih izuzetno osjetljivih mogu nastati alergijske reakcije kao što su svrbež, curenje iz nosa, kožni osip. Alergije i simptome intolerancije najčešće uzrokuje kazein iz mlijeka, a ne sirutka ali ako znate ili sumnjate da ste osjetljivi na laktozu, o količini pripravka uvijek je najbolje posavjetovati se s liječnikom!

Pretjeran unos whey proteina može opteretiti bubrege jer oni su filteri koji iz tijela izbacuju sve što nam ne treba. Previše pripravka dovodi do pojačane kiselosti u krvi, odnosno poremećaja pH krvi, što može otežati rad bubrega. Stoga osobe koje imaju probleme s bubrezima i bubrežne kamence trebaju biti oprezne pri uzimanju pripravka.
Jetra ne vole pretjeran unos bjelančevina jer se u krvi poveća razina ketona te može doći do ketoze.

Velika koncentracija bjelančevina u tijelu može prouzročiti neravnotežu minerala u kostima te dugoročno uzimanje može voditi prema početnim stadijima osteoporoze.
Giht, artritis? Da, kod mnogih bodibildera koji u velikim količinama uzimaju pripravak whey protein dolazi do odlaganja kristala mokraćne kiseline u mišićima i kostima nogu i stopala, što uzrokuje upalu, bol i ukočenost.

Ostale popratne pojave kod uzimanja toga pripravka u velikim količinama su umor, glavobolja, napuhanost, grčevi, smanjen apetit, žeđ.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh