Koliko košta treniranje?

Prosinac je poznat kao mjesec darivanja te su naši novčanici poprilično tanki nakon 1. siječnja. Tim povodom smo istražili koliko stvarno košta treniranje i može li vam to biti isprika za odgađanje nekih novogodišnjih odluka.

Došlo je vrijeme kada polako ispraćamo staru i dočekujemo Novu godinu. Kako nam Nova godina polako kuca na vrata, s njom dolazi i velika količina novih odluka i ciljeva. Kada je u pitanju trening i prehrana te odluke često bivaju „Od Nove počinjem trenirati“, „Od 1.1. počinjem zdravo jesti!“ i sl. Isto tako, prosinac je poznat kao mjesec darivanja te su naši novčanici poprilično tanki nakon 1. siječnja, pa većina ljudi više nego inače pazi na to kako troši svoj budžet.

E, upravo se tu počinje javljati problem kada su u pitanju one ranije spomenute novogodišnje odluke. U to vrijeme, kao izgovor za nepridržavanje novogodišnjih odluka često se koristi: „Skupo mi je to (treniranje)“, „Tko će sada još to platiti?“…

Upravo iz tih razloga odlučio sam malo istražiti koliko to stvarno „košta treniranje“? (Još uvijek je najpopularniji izgovor „Nemam vremena“ , ali to nije tema ove kolumne. Taj problem smo riješili u prošloj kolumni)

Prije nego što se bacim na analizu troškova, samo bih napomenuo par stvari. Prvo, u ovom  slučaju nisam uzimao u obzir odjeću, obuću i zdravu prehranu kao troškove treniranja, već sam se fokusirao samo na trening i stvari koje ljudi najčešće vežu uz sam trening. Tako da uvijek možete trenirati u onoj obući i odjeći koju već posjedujete, a sve nezdrave namirnice u svom frižideru možete zamijeniti zdravima i na taj način kompenzirati trošak prehrane. Jednako tako bih napomenuo kako nisam zagovornik vježbanja u teretanama niti vježbanja na otvorenom (street workout), već pozdravljam i podržavam svaki oblik rekreacije i rada ne sebi, gdje god i kad god.

Evo, sada kada smo to ustanovili, možemo se polako baciti na analizu troškova treniranja, koje sam analizirao na temelju vlastitog iskustva te na osnovu toga napisao par alternativa, oslanjajući se pritom na rekreativce i vježbače koji tek kreću sa treniranjem.

Troškovi: 

Prosječna mjesečna članarina u teretani: 200 kn
Proteini* (2.3kg): 300,00 kn/2 mjeseca: 150 kn
Glutamin* (1 kg): 220,00 kn/2 mjeseca: 110 kn
Benzin (za prijevoz do teretane): 150 kn

Ukupno: 610 kn

*2.3 kg proteina mi je dosta za otprilike 2 mjeseca s obzirom da ih konzumiram samo poslije treninga.

*1 kg glutamina mi je isto tako dosta za otprilike 2 mjeseca. Glutamin pijem uglavnom samo nakon treninga, a ponekad i prije spavanja.

Ukoliko vam se ovo čini kao (pre)veliko ulaganje za trening, stižu dobre vijesti za vas. Troškovi mogu biti osjetno manji. Naime, svrstavam sebe među naprednije vježbače te vama nisu potrebni dodaci prehrani poput glutamina kako biste počeli trenirati. Što se tiče prijevoza, u teretanu ne morate ići automobilom već na trening uvijek možete ići pješice, biciklom ili javnim prijevozom.

Za prosječnog rekreativca koji trenira 3-4 puta tjedno smatram kako su realni sljedeći troškovi:

Mjesečna članarina u teretani je  200 kuna. Proteini nisu nužni, ali ih prosječni vježbač koristi, a prosječna cijena za 2.3 kg proteina iznosi oko 300 kuna što vam je dovoljno za više od 2 mjeseca ako ne trenirate svaki dan. Međutim, zbog lakšeg računanja stavit ćemo kako je to količina za 2 mjeseca, dakle 150 kuna mjesečno.

Kada sve ovo zbrojimo, dolazimo do podatka kako su mjesečni troškovi za treniranje prosječnog vježbača otprilike 350 kuna mjesečno.

Međutim, ako više preferirate treniranje na otvorenom (u parkovima) te ne želite konzumirati nikakve dodatke prehrani, vaše mjesečno izdavanje za treniranje se drastično smanjuje te u prosjeku iznosi svega 60 minuta vašeg vremena dnevno – i to za nula kuna. Osobno smatram kako je to trošak koji svi mi možemo izdvojiti za svoje zdravlje. Što vi kažete?


Matej Filipčić je student 5. godine Ekonomskom fakulteta u Zagrebu. Suvlasnik je digitalne marketinške agencije a2z solutions te veliki zaljubljenik u fitness. Bivši je ju-jitsu reprezentativac, s natjecanjima je prestao nakon ozljede. No, još uvijek je ponosni nosioc crnog pojasa iz ju jitsua (1. dan) i smeđeg pojasa iz juda.

Komentari

▲ Povratak na vrh