9 ključnih namirnica za izgradnju jačih mišića

Predstavljamo vam 9 ključnih namirnica koje će osigurati da vaš trening bude adekvatno nagrađen.

Proces izgradnje mišića podjednako ovisi od toga kako se hranite i koliko učinkovito provodite vrijeme u teretani ili na nekoj drugoj fizičkoj aktivnosti. Predstavljamo vam 9 ključnih namirnica koje će osigurati da vaš trening bude adekvatno nagrađen.

1. Jaja: Namirnica koja sadrži visokokva­litetne bjelančevine, pomaže u održava­nju razine testosterona i jača membranu mišićne stanice.

2. Plava riba: Birajte srdelu, skušu, div­lju tunu, divlji losos – poznato je da njihove omega-3 esencijalne masne kiseline jačaju mišiće, a uz to su instant-energija te „štede“ zalihe energije u tijelu.

3. Ekološko crveno meso: Zbog veće razine CLA, konjugirane linolne kiseline koja sagorijeva masti te mišići postaju izraženiji. Uz to, crveno meso sadrži kvalitetne bjelančevine, zasićene masnoće i kolesterol koji održavaju višu razinu testosterona.

4. Smeđa riža: Namirnica nižeg gli­kemijskog indeksa. Najbolje je izabra­ti basmati vrstu, koja se ne apsorbira u tankom crijevu, već se metabolizira u debelom crijevu i produženo daje ener­giju. Što je čini posebnom? Njezina ga­ma–aminomaslačna kiselina (GABA) ima ulogu neurotransmitera te, prema nekim istraživanjima, povisuje razinu GH, hormona rasta, za čak 400 posto. Kako pripremiti rižu za pojačanje gama–aminomaslačne kiseline u tijelu? U vruću vodu potopite smeđu rižu dva sata prije kuhanja!

5. Lubenica: Ne samo prirodna viagra nego je zbog svoga većeg glikemijskog indeksa i brže probavljivosti idealan izbor za vraćanje energije odmah nakon tjelo­vježbe. Njezina poznata aminokiselina ci­trulin pretvara se u tijelu u arginin, čije povišene razine podižu razinu nitričnog oksida (NO), koji osigurava veći protok krvi kroz mišiće te ih tako jača.

6. Kava: Popijte kavu dva sata prije tere­tane za bolju snagu! Istraživanje objavljeno u Medicine and Science in Sport and Exercise pokazuje da dvije i pol šalice kave prije treninga pojačavaju snagu za 9 posto jer kofein direktno stimulira mišiće.

7. Bademi: Da, stalno ih spominjem, ali neizostavni su u muškoj prehrani.

8. Špinat: Čini se da Popaj ipak nije bez razloga otvarao konzervu špinata da bi pojačao snagu i mišiće! Zbog aminoki­seline glutamin poznato je da špinat jača mišiće i podiže razinu GH, hormona rasta. Kako je poticaj i obrambenom sustavu zbog bogatstva antioksidansa, špinat bi se trebao češće naći na vašem tanjuru.

9. Nar i njegov sok – Znanstvenici na UCLA‑u (University of California, Los An­geles) otkrili su da nar čuva nitrični oksid (NO) od oksidacijskog oštećenja i tako podiže njegovu razinu u tijelu. Sok od nara je apsolutni pobjednik među svim poznatim sokovima jer sadrži sve vrste antioksidansa, a za muškarce je posebno dobar jer štiti od karcinoma prostate i čuva srce.


Dr. Lejla Kažinić Kreho liječnica je koja je magistrirala kliničku prehranu na prestižnom Kings College, Department of Biomedical and Health Sciences, University of London pod vodstvom Prof. Thomasa A. B. Sandersa, vodećega svjetskog stručnjaka za genetski modificiranu hranu (GMO). Kliničku nutriciju završila je u klasi dr. Petera W. Emeryja, vodećega svjetskog stručnjaka za bjelančevine. Istraživački projekt Weight Diets Loss Programs, Implications AND Complications on Health, radila je u suradnji s Anthonyjem R. Leedsom, jednim od pionira postavljanja klasifikacije hrane po glikemijskom indeksu. Članica je British Nutrition Societyja. Autorica je hrvatskih bestselera, koji su izdani i u Sloveniji i Srbiji. Dr. Lejla Kažinić Kreho je kreirala jedinstveno mjesto u Zagrebu, koje se sastoji od Doctor Nutrition Bara i Nutrition Diagnostic Centra, te na taj način na jednom mjestu možete izvršiti nutricionistički pregled a i uživati u delicijama koje čuvaju vašu mladolikost, vitalnost i energiju.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh