Trikovi kojima ćete brzo i efikasno poništiti blagdansko ‘ludovanje’

Zaboravite na sjedenje u fotelji i samosažaljevanje. Donosimo vam 5 savjeta kako se što brže vratiti u rutinu vježbanja i zdrave prehrane!

Blagdani su iza nas, i klasično – većina nas se probudila s ponekim kilogramom viška. Zbog grižnje savjesti nakon obilnijih obroka i loše prehrane tijekom blagdanskog razdoblja odlučujemo se na rigorozne dijete i detoksikacije ne bismo li što prije uklonili taj višak kilograma koji nam se svakog jutra prikazuje na vagi.

Ako smatrate da je takva situacija alarmantna, smirite se jer nema razloga za paniku. Ako ste aktivno trenirali cijelu godinu i pazili na vašu prehranu onda vam nisu potrebne takve rigorozne mjere jer ne možete u svega par dana odmora i uživanja uništiti nešto na čemu ste radili cijele godine ili još bolje godinama.

Najveća greška koju ljudi rade kada žele u što kraćem roku naglo smršavjeti su sulude dijete i odricanja kojih se jednostavno nemoguće pridržavati duži period vremena. Iako ste jak karakter i smatrate da se možete pridržavati bilo kakvog plana prehrane i vježbanja kojeg pred sebe postavite, moj savjet vam je da nakon odmora i ležernije prehrane s ograničenjima krenete postepeno. Ovaj savjet posebno se odnosi na one koji duže vrijeme nisu pazili na prehranu i trenirali.

Želio bih samo napomenuti kako ovdje neću govoriti o dugoročnim planovima prehrane i načinima kako trenirati, već ću se fokusirati samo na onih prvih nekoliko tjedana nakon blagdana kako bih vam pomogao da što prije zaboravite na blagdanska prejedanja i nastavite nesmetano u nove pobjede i odluke.

5 savjeta za postupno vraćanje u svakodnevni ritam treniranja i prehrane nakon blagdana:

1. Smanjiti unos ugljikohidrata na minimum (samo poslije treninga!)
Bilo bi odlično kada biste se takvog režima prehrane mogli pridržavati puna dva tjedna,  zatim postepeno povećavati unos ugljikohidrata dok se ne vratite na vaš režim prehrane koji ste imali prije praznika (naravno, ako ste ga imali). Takvo smanjenje unosa ugljikohidrata dobro je napraviti jer smo preko praznika sigurno jeli hranu koja je bogata mastima i ugljikohidratima koje nismo u toj mjeri trošili te bi takvim način prehrane potaknuli tijelo da tijekom treninga troši tu „pohranjenu energiju“.

2. Isplanirati minimalno 3 konkretna obroka
Često čujem odluke poput „od sutra ne jedem ništa“, „jest ću samo salate“ i slično. Moram vam odmah reći: takav pristup nikako nije dobar jer ćete vrlo brzo odustati i vratiti se nazad na staru kilažu. Takav način mršavljenja je vrlo kratkoročan i jedini rezultat koji ćete njime postići je tzv. jojo efekt kojim ćete sve one kilograme (uglavnom vodu) koje ste naglo izgubili isto tako još brže vratiti nazad. Pored toga, takav način prehrane rezultirat će samo usporavanjem vašeg metabolizma i gubitkom mišićne mase.

3. Ubaciti minimalno 3 cardio treninga u tjednu
Moj prijedlog je da ubacite nešto više cardio treninga u tom periodu, bilo da je riječ o trčanju, vožnji bicikla, boksu, nogometu, košarci ili možda nekom visoko intenzivnom kružnom treningu koji će vas potaknuti na jače znojenje. Povećano znojenje pomoći će vam da se prije riješite tekućine koja se nakupila u vašem tijelu od povećane konzumacije hrane s visokim udjelom soli i šećera.

4. Uvrstiti u prehranu povrće, limun, zeleni čaj i češnjak
Ove namirnice uvelike će vam pomoći u detoksikaciji vašeg organizma od svih toksina i neželjenih sastojaka koji su se pojavili kao rezultat konzumacije masne, visokokalorične i slatke hrane te alkohola. Naravno, bilo bi dobro kada navedene namirnice uvrstili i u svakodnevnu prehranu (a ne samo u ovih 2 do 3 tjedna) jer će vam pozitivno utjecati na sveukupno zdravlje organizma. Isto tako dokazano je da konzumacija gore navedenih namirnica, pored mršavljenja utječe i na popravak raspoloženja te porast razine energije.

5. Piti puno tekućine
Nakon praznika u sljedećih 2 do 3 tjedna povećajte unos tekućine kako biste što brže i efikasnije očistili organizam od svih neželjenih sastojaka. Jako dobra navika (koju možete slobodno prakticirati cijele godine) koja će vam ubrzati probavu i pomoći u detoksikaciji organizma je velika čaša vode (3-4 dcl) s cijeđenim limunom ujutro na tašte. Ne samo da će vam to pomoći u detoksikaciji organizma već ima jako puno drugih benefita po vaše zdravlje.

Ovo je 5 jednostavnijih savjeta kojih se svi mogu pridržavati i koji ne zahtijevaju neke rigorozne mjere, a mogu vam biti od velike koristi kako biste se što prije vratili u vaš svakodnevni ritam.

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh