Zašto vaš pedometer inzistira na 10.000 koraka dnevno?

Ima li logike u tom broju?

Za ovo možete kriviti Japan. Naime, ovaj broj potječe od japanskog pedometra iz 60-ih godina po imenu manpo-kei (prijevod: brojač 10.000 koraka), kaže dr. Christine Tudor-Locke s Umass Amherst. Vjerovanje u brojku od 10.000 koraka dnevno ostalo je do današnjeg dana, a znanstvenici su potvrdili dobrobiti te brojke.

U jednom istraživanju, muškarci s visokim krvnim tlakom koji su dnevno napravili barem 10000 koraka u razdoblju od 12 tjedana, smanjili su tlak i povećali razinu aerobnog kapaciteta (VO2max). Aerobni kapacitet možemo definirati kao maksimalnu količinu kisika koju srce može poslati mišićima i koji oni mogu iskoristiti za proizvodnju energije.

Ipak, 10.000 koraka može biti nerealno za nekoga tko inače napravi 3000 koraka dnevno. Isto tako može biti i premalo za nekoga tko dnevno napravi 12.000 koraka. Dr. Tudor-Locke predlaže da broj koraka prilagodite osobnom cilju: brojite korate tri dana uzastopce, napravite prosjek, a zatim pokušajte taj broj povećati za barem 3000 koraka. (Svoj uređaj za praćenje koraka možete podesiti na koji god broj želite.)

Osim toga, svoje korake možete i vremenski mjeriti: britansko istraživanje je pokazalo da ljudi koji hodaju barem 2 i pol sata tjedno imaju 11 posto manji rizik od prerane smrti. Znate što je dobro za praćenje tog vremena? Dobar stari ručni sat.

Komentari

▲ Povratak na vrh