Zašto neki six packovi izgledaju čudno

Nakrivljeni, plosnati, stisnuti,razmaknuti: evo razloga zašto trbušnjaci mogu izgledati toliko različito.

Trbušnjaci Men’s Healthovog urednika fitnessa BJ Gaddoura pojavljivali su se na naslovnicama knjiga, na fitness DVD-ima, na stranicama časopisa i na društvenim mrežama.

Dok je većina muškaraca inspirirana njegovim isklesanim torzom, šačica pojedinaca ima potpuno drukčiju reakciju. „Obično mi nekolicina ljudi kaže: ‘Tvoji trbušnjaci su čudni. Nakrivljeni su’“, kaže Gaddour. (Njegov six pack se nalazi na slici ispod.)

mh-abs-different-bj.jpg

Nejednaki ili ne, većina muškaraca bi rado imala Gaddourove trbušnjake. No, komentari su nas naveli na razmišljanje zašto se trbušnjaci toliko izgledom razlikuju kod svake osobe. Postavili smo ovo pitanje dr. Deanu Somersetu, fizijatru iz Edmontona u Kanadi.

Poput rascjepa na bradi, boje kose i dužine prstiju, trbušnjaci su obično određeni genetskim predispozicijama, kaže Somerset. Ako su majka, otac, baka ili djed dovoljno vitki da imaju six pack – to obično znači da im je postotak masnog tkiva u tijelu 12 posto ili manji – vjerojatno ćete primjetiti sličnosti između njih i sebe.

Možda su vaši trbušnjaci lijepo definirani i ističu se poput kockica. Možda su manje istaknuti i nalikuju zaglađenom zidu od cigle. Ta razlika ovisi o veličini mišića trbuha i dužini tetiva, kaže Somerset.

Počnimo od mišića trbuha. To je srednji dio mišića koji je najveći. „Neki ljudi su rođeni sa gušćim mišićima“, kaže Somerset. „Zbog toga njihovi trebušnjaci mogu biti naglašeniji, jer postoji veći vrh na svakom od njih.“

Tipovi koji izgledaju kao da dižu teške utege a zapravo nikada nisu primili šipku u ruke, često imaju sreće da imaju ovakav tip mišića. Njihovi mišići su vidljiviji jer je najviši vrh mišića deblji, objašnjava. Ako imate tanje mišiće trbuha, vaši mišiće će djelovati plosnatije. To je zbog toga što je vrh svakog mišića niži, kaže Somerset.

Vaše tetive – koje povezuju mišiće s kostima ili mišiće sa mišićima – igraju bitnu ulogu u izgledu vašeg torza. One mogu odrediti hoće li vaši mišići izgledati udaljenije ili bliže jedni drugima. Ako ste rođeni sa dužim tetivama, imat ćete veće praznine između svakog trbušnog mišiće. Kraće tetive tvore manje praznine.
Kako bismo bolje objasnili, sjetite se svojih listova. Da li se nalaze visoko na stražnjem dijelu noge ili izgledaju poput toplovske kugle? Ako su visoko, imate dužu tetivu koja se proteže od gležnja do mišića. Ako se list nalazi na donjem dijelu noge, imate kraću tetivu.

Što se tiče nejednakih, asimetričnih trbušnih mišića, i to ima veze s genima, kaže Somerset. „Iskrivljene trbušnjake možemo vidjeti u raznim kulturama diljem svijeta, stoga vjerojatno nema evolucijskog razloga za njih“, objašnjava. Jednostavno se prenose s generacije na generaciju, poput spojenih ili odvojenih ušnih resica.

No, u nekim posebnim slučajevima trening može odrediti kako će vaš six pack izgledati. Ako izvodite mnogo rotacijskih pokreta – poput svakodnevnog bacanja baseball loptice – možete imati vidljivo nakošen torzo ili vam mišići izgledaju dijagonalno. Mišići vam se razviju jače s jedne strane zbog čega se cijelo abdominalno područje pomakne i izgleda pomalo zaokrenuto. „Vaše tijelo se prilagođava kako biste mogli bolje bacati lopticu“, kaže Somerset.

Bodybuilderi žele da njihovi trbušnjaci izgledaju trodimenzionalno. Zato prilikom priprema za natjecanje izvode pokrete kraćeg dometa a velikog volumena. Ovo im pomaže da njihovi trbušni mišići razviju više vrhove, kaže Somerset. Jedan od načina za to: na kraju svakog ponavljanja trbušnjaka, stisnite trbušne mišiće što je jače moguće.

Powerlifteri, s druge strane, nisu zabrinuti kako će njihovi mišići izgledati. Kod njih je bitna samo izvedba. Zbog toga se koriste tehnikama disanja pod velikim pritiskom kako bi razvili eksplozivnu snagu. Ovo rezultira gušćim, debljim mišićima i tetivama koje su malo razmaknute – zbog toga powerlifteri izgledaju kao da su progutali bačvu.

„Powerlifter treba trbušni zid koji je dovoljno snažan da podnese tu količinu tereta“, kaže Somerset. Ako ga nemaju mogli bi dobiti bruh (kilu, herniju) ili diastasis recti – razdvajanje ravnog trbušnog mišića iznad pupka, koji spaja dvije strane trbušnih mišica, objašnjava.

Što se tiče Gaddoura, visok je 188 cm, težak 102 kilograma a postotak masnog tkiva mu je oko 6 posto. Nema problema s nesanicom zbog svog „čudnog“ six packa.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh