Zašto je važna stabilnost i mobilnost lokomotornog sustava?

Kvaliteta pokreta nužna je potreba svakoga od nas. Kako biste prevenirali pojavu ozljeda, ali i omogućili pravilan razvoj lokomotornog sustava, potrebno je da kvalitetno dijagnosticirate i analizirate trenutno stanje lokomotornog sustava

Na temelju postignutih rezultata testiranja može se analizirati pojedinac, te individualizirati korektivni plan i program, objašnjava Nikola Mitrović, osobni trener i trener adidas runnersa.

O važnosti stabilnosti i mobilnosti lokomotornog sustava svakodnevno možemo vidjeti na mnogim mjestima (portalima, časopisima i sl.), no čemu stabilnost i mobilnost lokomotornog sustava služi pojednostavljeno objašnjava u ovom tekstu.

“Lokomotorni sustav je jedinstvena cjelinu koju tvore kosti, tetive, hrskavice, ligamenti i mišići, a tijelu daje formu i mogućnost kretanja. Zato je vrlo bitno koji dijelovi moraju biti stabilni, a koji mobilni. Na prikazanoj slici možete vidjeti dijelove lokomotornog sustava i regije koje bi trebale biti stabilne ili mobilne. Mobilnost se definira kao sposobnost postizanja maksimalnog opsega željenog pokreta u pojedinom zglobu”, objašnjava Nikola Mitrović.

 

Dobrobiti i važnosti mobilnosti u bilo kojoj tjelesnoj aktivnosti, vrhunskom sportu ili rekreaciji su višestruke, a nabrojati ćemo neke od njih:

1. Smanjenje broja ozljeda i deformacija – smanjenje mobilnosti pojedinog dijela kinetičkog lanca nadoknađuje se u drugom dijelu kinetičkog lanca, što dovodi do disfunkcionalnosti pokreta i većeg rizika od nastanka ozljede. Primjerice, pojava boli u zglobu usko je povezana sa disfunkcijom susjednog zgloba.
2. Mogućnost povećanja proizvodnje veće mišićne sile –  preduvjet stvaranja velike sile je veći opseg pokreta, tako možemo zaključiti da je smanjeni opseg pokreta jedan od ograničavajućih faktora proizvodnje veće mišićne sile.
3. Estetika pokreta – u svim estetskim sportovima mobilnost je jedan od glavnih preduvjeta za postizanje zapaženijih sportskih rezultata.

Osim toga, stabilnost se definira i kao svojstvo sustava da se nakon faze destabilizacije vrati u prvobitni položaj ali i kao sposobnost tijela da se odupre izbacivanju iz ravnotežnog položaja.
Od mnogih dobrobiti stabilnosti lokolotornog sustava treba izdvojiti sljedeće:

    • redukcija broja ozljeda
    • smanjenje težine nastale ozljede
    • redukcija posturalnih problema

Osnovne vježbe za stabilnost i mobilnost

Osnovne vježbe stabilnosti: lopatica – “sklek” iz ramena, lumbalni dio kralježnice – dead bug + leđnjaci, koljeno i gležanj – jednonožni balans, step up

Osnovne vježbe mobilnosti: rame – uzručenje i iskret sa palicom, torakalni dio kralježnice – cook čučanj, kukovi – frog čučanj sa guranjem koljena prema van i prebacivanjem težiša sa jedne na drugu nogu, gležanj – iskorak sa guranjem koljena prednje noge unaprijed

Zaključak: Pojedine djelove lokomotornog sustava ne smijemo gledati kao zasebne, već kao jednu cjelinu. Posturalne probleme i učestale ozljede svakako možemo reducirati razvojem stabilnosti i mobilnosti, te samim time i funkcionalnosti pokreta.

 

 

 

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh