Trčite po prirodi

Dulje trčanje u prirodi blagotvorno djeluje na mozak, pomaže vam u revitalizaciji i opušta vas, smanjujući razine napetosti, bijesa i depresije. Osim toga, vraški je zabavno.

Zaboravite na trenutak smirujuću tišinu dok trčite šumom. Zaboravite mir, samoću i slobodu. Zaboravite čist zrak i osvježavajući povjetarac. Zaboravite da oko vas nema automobila, da nema gužve, smoga, semafora i asfalta. Zapravo, počnite intenzivno razmišljati o svim nabrojenim stvarima – svaka od njih je dobar razlog da krenete u brda. A evo još jednoga: prije ćete u formu doći trčeći u prirodi nego trčeći po asfaltu.

“Trčanje u prirodi zahtjevnije je od cestovnog trčanja”, tvrdi Ian Torrence, pobjednik 53 trail ultramaratona. Zapravo, uvjeren je Torrence, ta bi se dva tipa trčanja mogla okarakterizirati kao dva različita sporta. “Trčanje u prirodi zahtjevnije je od cestovnog jer se podloga cijelo vrijeme mijenja i tjera vas da prilagođavate ritam i brzinu.”

Svakim ćete korakom trošiti više kalorija – istraživanja pokazuju do 12 posto više – i odraditi bolji posao na razvoju mišića nogu i corea. Osim toga, i vjerojatnost ozljeda je manja pri trčanju u prirodi zbog mekše podloge. Očekujte i znatno poboljšanje osobnog rekorda na natjecanjima: “Trčanje po cesti čini vam se lakšim nakon što ste trenirali u prirodi”, kaže Torrence. “Mnogi trkači primijete da su skinuli dosta sekundi na natjecanjima.”

Treba vam još neki razlog da otrčite u prirodu? Dulje trčanje u prirodi blagotvorno djeluje na mozak, pomaže vam u revitalizaciji i opušta vas, smanjujući razine napetosti, bijesa i depresije. Te pozitivne promjene mogu pokrenuti pravu lavinu: uživate li u treniranju na otvorenom, češće ćete htjeti ponovno doživjeti taj užitak – i tako ćete češće i vježbati. Iz istog razloga u SAD-u godišnje više od 7 milijuna trkača silazi s asfalta na zemljane i travnate podloge. Trčanje u prirodi je vraški zabavno.

Stoga isključite traku za trčanje, krenite u prirodu i pronađite novu motivaciju.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh