Što je to idealna forma?

Ljudi često govore o idealnoj formi. Što je to zapravo? Odnosi li se to na njihovu idealnu formu ili je to nešto što vrijedi za sve?

Idealna forma ne predstavlja samo tjelesni izgled. Ona obuhvaća razvijenost fizičkih sposobnosti (snage, jakosti, izdržljivosti, mobilnosti, feksibilnosti, koordinacije, eksplozivnosti i dr.), tjelesni izgled te mentalnu čvrstoću – ali na prvom su mjestu zdravlje i dobar osjećaj dok vježbamo. Ako isključimo bilo koji dio iz jednadžbe, nećemo biti u idealnoj formi.

Naravno kad pričamo o formi dolazimo do treninga koji nam može u tome pomoći. Cilj je dobrog sustava treninga razviti sve navedene stvari. Osim toga, bila bi velika šteta da vam život prođe, a da ne osjetite što je vaše tijelo u stanju napraviti. Sljedeća je stvar postizanje i održavanje tjelesnog izgleda.

U današnje nam se vrijeme često servira izgled koji je nedostižan i neprirodan. Prvo, često se fotografije fotošopiraju, pa nečiji izgled u stvari nije takav kakav se prikazuje. To je nerijetko slučaj s poznatim osobama iz svijeta show businessa. Ljudi se iznenade kada te svoje idole vide uživo – jer ne izgledaju kao na slikama – pa se pitaju što se s njima događa.

Imamo izgled koji je često posljedica izgladnjivanja, dehidracije, korištenja preparata (dijuretika i sl.) koji takav izgled daju samo kratkotrajno – i uz to se osjećate loše, sposobnosti su vam niske i to nije održivo. To je čest slučaj kad gledate neke prvake u bodybuildingu koji su takvi samo na fotografiranju za časopise i za natjecanje, a ostatak godine potpuno su drukčiji. Za takvim prvakom ili prvakinjom u bodybuildingu ljudi će se okrenuti i diviti se, ali samo će mali broj željeti tako i izgledati.

Ako sve tako sagledate, onda je ideal i za muškarca i za ženu zapravo optimalna količina mišica i masnog tkiva, a da pritom izgledaju privlačno (tj. muževno, odnosno ženstveno). Ideal je osjećati se ugodno u svom tijelu, biti osoba za kojom će se ljudi okrenuti i reci: “Želim tako izgledati”.

Sigurno znate za skulpture antičke Grčke, poput Mironova Bacača diska. Bacač diska je najbliže idealu jer je njegov izgled moguće dostići uz normalan, pravilan trening i prehranu, a njegovo je tijelo ujedno povezano s dobro razvijenim sposobnostima i funkcionalnošću.

Postoje i skulpture žena iz tog razdoblja, koje pokazuju isti takav ideal žene. Nakon toga, dolazimo do postizanja i održavanja fizičkih sposobnosti. Ako radite trening, ali se pokaže da nakon njega ne obavljate bolje svakodnevne stvari, onda to nije dobro. Cilj je treninga da postanete funkcionalni, pokretljivi i da imate više energije, budete snažniji, izdržljiviji, bolje se nosite sa stresom i brže se oporavljate.

Nažalost, postoji puno ljudi koji izvana izgledaju odlično, ali sposobnosti su im prosječne ili čak ispodprosječne. To znači da takav sustav treninga – koji vam pomaže da dobro izgledate, ali ne utječe pozitivno na vaše tjelesne sposobnosti – nije dobar odabir. S druge strane, imamo sustave treninga koji će vam brzo podignuti tjelesne sposobnosti, ali je problem što nisu dugoročno održivi; postoji velika mogućnost da se pretrenirate, “potrošite” se i ozlijedite. Valja održati balans.

Nemojte zabraviti na fizičko i mentalno zdravlje – jer rekreativcu bi svaki trening i metoda treninga trebala poboljšati zdravlje. Natjecateljski sport, pogotovo vrhunski, nešto je drugo. Ljudi u to ulaze svjesno, a ozljede i riskiranje vlastitog zdravlja sastavni su dio priče. Ako je trening dobro koncipiran, a vježbe dobro odabrane i posložene, tada ste fizički zdravi te puni energije i samopouzdanja, bolje se nosite sa životnim problemima i poslovnim stresom.

Dolazimo do pitanja kako postići IDEALNU formu? Naravno da je odgovor – kroz trening.

Možete trenirati samostalno, s osobnim trenerom ili u grupi. Neovisno o odabiru, sustav treba zadovoljavati navedene smjernice. Treba se provoditi kontinuirano, progresivno i strpljivo, na siguran i efikasan način. Međutim, u današnje vrijeme postoje različita ograničenja; posao ili škola tjeraju nas na sjedilački život i zbog toga se loše držimo, bole nas leđa, manje se krećemo… Tomu se treba oduprijeti i vježbanje shvatiti kao sastavni (i jako važan) dio života. Jer zdravlje je neprocjenjivo.

Također morate zapamtiti da ako je nešto bitno, onda to morate raditi često, svakodnevno, a ako nije – onda to uopće nemojte raditi. Vježbanje je bitno i ne postoji razlog da ne vježbate bez obzira na to što rekli i mislili. Bez mobitela, televizije i kompjutora možete, ali bez vježbanja – teško.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh