Proteinski vjetrovi – 6 savjeta kako ih smanjiti

Vježbanje s nadutim trbuhom nije zabavno ni vama ni ostalim vježbačima oko vas. Zašto od puno proteina puštamo smrdljive plinove i kako nabaciti mišiće, a ne otjerati sve oko sebe?

Tko želi izgraditi mišiće, mora unositi puno proteina. Proteini pomažu i kod mršavljenja jer potiču metabolizam i drže nas dugo sitima. Pored piletine, lososa i jaja ovisnicima o teretani i onima koji žele smršavjeti upravo zato su na svakodnevnom jelovniku i proteinski shakeovi.

No, takva prehrana koja velik naglasak stavlja upravo na proteine i dodatno uzimanje shakeova može imati poprilično neugodne nuspojave – proteinske vjetrove. Puno je mogućih uzroka koji izazivaju nadutost: preoptrećenost probave proteinima i nemogućnost njihove potpune razgradnje, zatim gutanje puno zraka koji se nalazi unutar shakeova koji se mućkaju prije konzumacije, kombinacije proteina i laktoze, premalo vlakana u prehrani…

Zašto toliko smrde?

Vjetar je mješavina različitih plinova: dušika, hidrogena, ugljičnog dioksida, metana i kisika. No, zanimljivo je da nijedan od tih plinova nije odgovoran za smrad u vašem slučaju. Komponenta koja određuje neugodan miris čini samo 1% naše stolice, no intenzivno smrdi na trula jaja i naravno povezana je sa zloglasnim sumporom i ostalim njegovim spojevima.

6 savjeta kako spriječiti proteinske vjetrove

Nema čudesne pilule niti praška koji bi do kraja riješio ovaj problem. Ipak, neke strategije mogu pomoći.

1.Količinu proteina lagano povećavajte

Upravo početnici prema motu “Što više – to bolje i brže“, u početku uzimaju previše proteina. No, za dobru izgradnju mišića nije potrebno dnevno 3 ili 4 grama proteina po kilogramu težine.

Optimalne dnevne doze proteina ovisno o stupnju

Početnik 0,8 do 1,2 g/kg

Napredni 1,2 do 1,5 g/kg

Profesionalac 1,5 do 2 g/kg

2.Jedite više vlakana

Redovito unosite vlakna jer ona mogu spriječiti nadutost. Stručnjaci savjetuju 30 g vlakana na dan. Polako povećavajte njihovu količinu jer iako su jako zdrava i važna za normalnu probavu, u prevelikim količinama vlakna mogu dovesti do zatvora i do dodatne nadutosti. Oprezno s punozrnatim proizvodima i mahunarkama kao što su grah, leća i grašak jer su to namirnice poznate po svom potencijalu stvaranja plinova.

3.Mijenjajte marku proteinskog shakea

Ako imate problema s vjetrovima, redovito mijenjajte shakeove i tražite onaj na koje vaše tijelo najbolje reagira. Različiti sastavi, primjerice umjetna sladila koja također pojačavaju proizvodnju plinova, mogu se različito ponašati u različitim probavnim sustavima.

4.Dobro začinite hranu

Đumbir, kurkuma, koromač, anis, kim, metvica i češnjak reduciraju nakupine plinova u crijevima. Nije uzalud dio svake kućne ljekarne s dojenčadi i malom djecom upravo čaj od koromača, anisa i kima.

5.Preparati enzima mogu pomoći

Enzimi su katalizatori procesa u tijelu, a pomažu i u probavi proteina. Budući da nadutost nastaje zbog nepotpune razgradnje proteina, enzimi u tome mogu pomoći tako da što bolje rastave proteine na aminokiseline. Preparati od ananasa ili papaje mogu biti učinkovito kratkoročno rješenje.

6.Uzimajte probiotike

U crijevima svakog čovjeka ima korisnih i štetnih bakterija koje zajedno čine crijevnu floru. Probiotici podržavaju rast dobrih i korisnih crijevnih bakterija na uštrb onih loših i time sprečavaju stvaranje plinova. Važno je, međutim pri kupnji probiotika paziti na kvalitetu. Kvalitetniji probiotici imaju puno različitih sojeva živih bakterija i dolaze u kapsulama. Naime, od običnih jogurta s probioticima neće imati puno koristi jer bakterije nisu otporne na želučanu kiselinu. Kako bi do crijeva stigle žive i odradile svoj posao moraju biti zaštićene u kapsuli.

Preporučujemo

Komentari

▲ Povratak na vrh