Postoje li vježbe koje treba izbjegavati?

Da, ali to ovisi prije svega o nečijim fizičkim predispozicijama, smatra Trener Lou Schuler nagrađivani novinar i suautor (uz Alwyna Cosgrovea) knjige The New Rules of Lifting Supercharged

Najgluplja vježba koju sam ikada izvodio, primjerice, bila je jednonožni čučanj. Za neke je ljude ta vježba sasvim OK, ali moja povijest ozljeda koljena činila ju je jako lošim izborom za mene.

Nakon toga sam mjesecima šepao u bolovima; na kraju je fizioterapeut uspio razbiti čvorove u mojoj   ozlijeđenoj nozi pa sam opet mogao hodati normalno. To je iskustvo bilo bolno, ali iz njega sam naučio važnu lekciju: katkad je najbolji trening onaj u kojem je jedino pravilo ono što nećete izvoditi. Naravno da to nije uvijek jednostavan izbor, osobito kada je riječ o popularnim vježbama poput potiska s prsa sa šipkom.

“Volim tu vježbu”, kaže trener Mike Boyle, vlasnik Mike Boyle Strenght & Conditioninga. “No, muškarci su je skloni izvoditi prečesto, s prevelikim opterećenjem i lošom formom pokreta. Zbog toga često privremen porast mišićne mase plate problemima s ramenima cijelog života”.

Boyleu kudikamo najmrskija vježba jesu obrnuti sklekovi na klupici, a vrlo su blizu njima sklekovi na razboju. “Postavite li ramena u položaj za sklekove na razboju, i bez opterećenja ćete odmah osjetiti stres u ramenima”, govori Boyle. Pa ipak, većina likova koji treniraju nekom zgodom izvode dipsove, ignorirajući neugodu, uvjereni da će im se trpljenje vratiti mišićima kakve žele. A neće. Slušajte svoje tijelo. Najbolje su vježbe one koje vam dopuštaju da uz najmanje bola odradite najviše.

Najgore su, bez dvojbe, one koje uzrokuju bol. A sve što vam je potrebno za učinkovit program za cijelo tijelo su jedan potisak, jedno vučenje, neka varijacija čučnja i jedna od varijacija mrtvog dizanja.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh