Parkourom u kvart na kavu

Teretane nisu jedina mjesta na kojima možete graditi mišiće – izađite i isklešite tijelo iz snova trenirajući stubama, na stupovima, gelenderima, zidovima i završite primjerice u kvartovskom kafiću na kavi

Parkour je jedna od najstarijih outdoor disciplina treninga. Karakterizira je kompleksnost i višedimenzionalnost jer je složena od elemenata atletike, gimnastike, borilačkih vještina i penjanja u cilju što boljeg i efikasnijega kretanja po okolišu. “Parkour se općenito može definirati kao vještina kretanja”, tvrdi parkour instruktor Mirko Svrabić.

Sama bit parkoura sazdana je od dvaju faktora: prvi je dolazak do zacrtanog cilja, a izbor metoda i elemenata kretanja od točke A do točke B je individualan. Drugi važan faktor koji čini srž ove vrste vježbanja jest napredak, tj. Kad ostvarite određeni cilj koji ste si zacrtali idete dalje ka malo težem izazovu od prethodnog zbog ostvarivanja psihofizičkog napretka.

Parkour može trenirati ama baš svatko, bez obzira na spol ili dob, jer ljudi imaju  predispoziciju za kretanje. “Ljepota ove discipline jest u tome što se svi vanjski faktori prilagođavaju individui koja je prakticira”, tvrdi Mirko. “Netko tko je visok lakše će se popeti na prepreku, a netko tko je nizak lakše će se provući ispod nje. U pravilu, fizička sprema početnika nije baš važna jer se pokazalo da pri redovitu treningu ljudi dosta brzo uđu u formu.” Naravno, što je vaša fizička sprema bolja – to ćete brže napredovati.

Redovito treniranje parkoura najbolje će vam pokazati vaše psihofizičke slabosti i prednosti. Svaki napredak u toj vrsti treninga podrazumijeva poboljšanje u smislu ispravljanja nedostataka te poboljšavanja ili održavanja pozitivnih osobina. Npr. fleksibilni će ljudi raditi na tome da pojačaju tjelesnu snagu, no i dalje će održati fleksibilnost.

Za početnike se preporučuju svi oblici bodyweight vježbi (vježbe vlastitom težinom).  “Poslije, kad vide u kojem smjeru žele napredovati, vježbe im se prilagode”, kaže Mirko. Nekome da bi izveo kretanje od točke A do točke B kombinacijom određenih metoda i elemenata treba nekoliko tjedana, a nekome, pak, šest mjeseci ili više. “Koncept parkoura počiva na tome da pojedinac radi isključivo na osobnom razvoju u tom smislu da upozna svoje tijelo i prepozna što mu najbolje odgovara i posveti se tome bez obzira na to je li riječ o rigoroznom treningu ili rekreaciji.

Pri treningu parkoura morate dobro poznavati vlastite tjelesne granice i sposobnosti i onda je indeks opasnosti izvođenja jednak onome svakodnevnog hodanja po ulici – jer naviknuli ste se hodati određenim tempom, a ne iznad njega. To isto vrijedi i kod skakanja ili penjanja: nikad nećete ići iznad svojih mogućnosti. “No, u slučaju da ne pazite, nepravilno trenirate i forsirate, određena opasnost, dakako, postoji. Bitno je zapamtiti da je parkour vještina kretanja, a ne akrobacija ili izvođenje kaskaderskih vratolomija”, upozorava Mirko.

Općenito, pri treniranju parkoura ozljede su iste kao i kod svih vrsta treninga. Prilikom vježbanja na betonu, cigli, stijenama ili po drveću sasvim je normalno da “zaradite” i pokoju ogrebotinu. Zbog umora, pada koncentracije ili pogrešne procjene udaljenosti najčešća su uganuća, koja, srećom, nemaju dugoročne posljedice.

Najveća mana parkoura ujedno je i njegova najbolja stvar, a to je osjećaj slobode – koji, ako je “podebljan” nesmotrenošću, može biti vrlo opasan. “Ljudi katkad zaborave da koliko god bili slobodni i sposobni izvesti i najzahtjevnije elemente, zakoni fizike ipak utječu na njih. Naše tijelo ima svoje granice izvođenja ma koliko ih mi pomicali”, kaže Mirko.

PREDNOSTI

  • boravak na svježem zraku
  • zdraviji i brži metabolizam
  • povećana tjelesna snaga
  • bolja koordinacija pokreta
  • poveća na tjelesna fleksibilnost
  • veća moć koncentracije
  • ublažavanje tjelesnih nedostataka

NEDOSTACI

  • moguće ozljede
  • vremenske nepogode
  • predrasude
  • nerazumijevanje okoline
  • policija

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh