Organizirajte svoj triatlon

Ispunite dane godišnjeg laganom i raznolikom aktivnošću. Članska iskaznica, pripreme i kotizacija – nepotrebni. Plivajte svaki dan pomalo, jedan dan trčite odmah potom, a drugi navečer vozite bicikl do zalaska sunca.

Kolovoz, more, glazba, piće, suncobran, ležaljka… nastavite niz. Triatlon? Kako da ne… Ipak, moguće je. I može biti jako zabavno. Smjestite suprugu ili djevojku u dubok hlad, pa umjesto po pivo otrčite do prvog rent-a-bike punkta i počastite se jednim vozilom. Nije važno kako izgleda ili koje je marke, ali pripazite ipak na najosnovnije: da odgovara vašoj visini, da je tehnički ispravan i da se može unajmiti s kacigom, rezervnom zračnicom i setom za popravak gume. Trebat će vam i naočale za plivanje te tenisice, koje bi u svakom slučaju trebale biti u osnovnoj ljetnoj logistici svakog iole aktivnog muškarca.

Zaplivajte bez šlauha

Nema ljeta bez plivanja, ali mnogi vjeruju da je i plutanje plivačka disciplina… Kažite “ne” hipokinetičnosti i zaplivajte iz sve snage ovoga ljeta. OK, naravno da ne morate startati kao da ste na olimpijskim igrama… Opustite se i uživajte u kretanju kroz vodu. Plivajte bilo kojim stilom. Kraul prakticirajte u osamdesetak zaveslaja pa nakon njega plutajte do jedne minute ili dok se ne oporavite. Pazite da ne forsirate, rasporedite snagu i energiju na barem petnaestominutno plivanje koje uključuje i odmor.

Na što najosnovnije trebate pripaziti kod plivanja u moru? Držite se dijela mora uz plažu i pazite na čamce i glisere. Najbolje je plivati prateći obalu i pazeći da ne zagrebete za kakav greben ili bovu. Kažite prijateljima ili obitelji da odlazite plivati tako da vas znaju tražiti na moru, a ne u kafiću. Pričekajte da se more smiri; nikad ne plivajte tijekom oluje. Plivajte ujutro ili predvečer kako biste izbjegli izlaganje najjačem suncu.

Trik Stisnite praznu bocu od 5 litara vode tako da anatomski pristaje između bedara pa tako plivajte kraul. Količinom istisnutog zraka možete regulirati plovnost, a pri plivanju slobodno možete raditi i nogama. Ovo je odlično ako ste lošiji plivač kojemu treba malo više uzgona.

Pedala salu

Unajmili ste bicikl ili imate svoj i vrijeme je da okrenete pedale. Izaberite ravniji teren, a brda ostavite za jesen. Bicikl sa solidnijim gumama poput mountainbikea bolji je odabir jer ćete lakše svladavati neasfaltirane terene i manja brda. Vozite u kontinuitetu 30 – 60 minuta pazeći da se ne forsirate. Već i niskointenzivan trening imat će odličan učinak na formu, a pritom ćete izgubiti i nešto masti.

U bicikliranju obratite pozornost i na ovo: vozite s kacigom, vozite prijepodne ili kasno popodne pa izbjegnite jako sunce i nikad ne vozite bez majice ako se odlučite na popodnevni đir. Imajte na umu da ste slabiji od automobila pa uvijek poštujte prometne znakove.

Trik Ljepljivom trakom pričvrstite majicu ili drugu tkaninu za stražnji dio kacige pa napravite savršen zaklon od sunca za vrat tijekom vožnje.

Otrčite po dozu zabave

Trčanje nam je u genima, uz hodanje najprirodniji način kretanja. Ipak, budite oprezni jer jedno je trčkaranje na traci u teretani, a drugo kad duljinu trčanja na otvorenom odredi vaša ambiciozna glava – ne postavljajte si (pre)visoke ciljeve. Jedan krug oko plaže najčešće je bolji odabir nego trčanje do sljedećeg naselja. Počnite bržim hodanjem i postupno prijeđite na jogging.

Ako ste u formi, nakon petnaestak minuta dodajte malo gasa pa trčite ritmom pri kojem još možete disati na nos. Pripazite i na ovo: ne trčite nakon većih obroka. Rukama radite ritmično i držite pogled ispred sebe. Uganuće skočnog zgloba najčešće se događa na neravnom terenu; ako ste mu skloni, držite se asfalta.

Trik Ako vam je vruće, spojite plivanje i trčanje; nakon izlaska iz mora lakše ćete se odlučiti na prvi korak u tenisicama i biti svježiji.

Izazovite se

Kako najlakše uklopiti treninge u ljetni dan? Plivajte svaki dan pomalo, jedan dan trčite odmah potom, a drugi navečer vozite bicikl do zalaska sunca (ili bicikl zamijenite veslanjem u kajaku ili sandolini, promjena je katkad čisto osvježenje) i tako ponavljajte 5 dana. Potom si dajte cijeli dan ili dva odmora za ostale ljetne užitke.

Dok trenirate, složite plan za posljednji tjedan u godišnjem odmoru i odredite dan za izazov za sebe i ekipu frendova kojima su, kao i vama, dva tjedna ležanja u ligeštulu ipak previše dosadna. Odredite dionicu koju trebate proći i sami postavite raspored disciplina – slobodno uz plivanje, bicikl i trčanje uvedite i četvrtu disciplinu ili njome zamijenite bicikl. Neka okršaj počne!

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh