Odustati od treninga? Nema šanse!

Počeli ste trenirati, ali ubrzo ste izgubili početni zanos? Slijedite ovih šest pravila i više nikad nećete dići ruke od utega

Jeste li i vi među mnoštvom koji su se jednostavno zaletili u teretanu i tamo prošli sve sprave bez konzultacija s trenerom i bez slaganja ikakvog plana treninga? I onda nakon par tjedana ili mjeseci, volja splasne, iskrsnu neke ozljede… odlučite da vam je to dosadno i naporno. Možda ste cijeli koncept vježbanja u teretani olako shvatili. Vrijeme je da se primite pravog posla:

1/ Postavite ciljeve

Postavite više ciljeva, nikada samo jedan! Zašto? Zato što osim dobrog izgleda, uvijek želite biti jači, brži, izdržljiviji ili zdraviji, fleksibilniji, bolje izvoditi neke vježbe ili raditi na smanjenju potkožnoga masnog tkiva, odnosno povećati mišićnu masu. Ciljevi moraju biti dostižni, ali ne smiju biti skromni. Glasno izgovorite što želite, ostalo prepustite stručnjacima. Najvažnije je imati cilj, a vaš će cilj odrediti ono što ćete postati. Na vama je samo da imate volje – jer gdje postoji volja, postoji i način da ostvarite zacrtano. Budite hrabri: cilj morate imati pred očima već kad prvi put kročite u dvoranu.

2/ Plan

Periodizacija je planiranje (to su postavljeni ciljevi, zadaće i zakonitosti trenažnog procesa te vrijeme koje je potrebno za njihovo postizanje) i programiranje (određivanje sadržaja opterećenja i metode rada koji su u funkciji doziranja i distribucije treninga i oporavka) treninga. Ako niste trener, ovaj korak prepustite stručnjacima. Na vama je da odaberete grupni ili individualni program treninga. Vjerujte treneru. Povjerenje je jednako važno kao i iskustvo.

3/ Trener

Trener je često presudan. Riječ je o osobi koja posjeduje znanje o planiranju i programiranju treninga (koje će temeljiti na provedenim testovima), a sva će vaša sredstva i sposobnosti prilagoditi cilju. Zajedno s vama redefinirat će ciljeve i podijeliti ih na kratkoročne i dugoročne te odrediti rokove za njihovo postizanje. Oni kratkoročni odnose se na razdoblje od 3 do 4 tjedna, a dugoročni na razdoblje od 3 i više mjeseci. Trener mora imati znanje o izbalansiranoj prehrani i dodacima prehrani (neizostavnim kotačićima na putu prema uspjehu) koji su u skladu s vašim osobnim očekivanjima i mogućnostima. Trenerov entuzijazam i optimizam mora vas jako motivirati svaki put kad kročite u dvoranu: on je taj koji će vas svojim znanjem i pozitivnim stavom natjerati da date sve od sebe i kada niste spremni na to te vam opisati, obrazložiti i demonstrirati sve vježbe, ali i objasniti koji su to realni trenažni efekti koje valja očekivati.

4/ Prehrana

Ključ uspjeha je u kontinuitetu te u izbalansiranoj prehrani i napornom radu na treningu. Glede prehrane, ne činite pogrešku držeći se rigoroznih i neprovjerenih dijeta jer je zdravlje najveće bogatstvo koje imate. Postupnost je najvažnija. Prvih nekoliko tjedana budite organizirani i razumni, ne očekujte nerealne rezultate. Tražite lake i brze savjete o prehrani koja je u skladu s vašim potrebama, mogućnostima i ciljem, bilo da je posrijedi redukcija potkožnoga masnog tkiva, hipertrofija – bilo i jedno i drugo. Ne zaboravite suplemente koji će vam pomoći u realizaciji ciljeva te vam omogućiti brži oporavak kako biste sljedeći trening dočekali što spremniji. Trener mora znati koliko, kada i što jesti da bi dostizanje cilja bilo brže, ali ujedno i sigurno po vaše zdravlje.

5/ Prilagodba tijela

Ako niste napravili ijednu grešku u koracima, prve konkretne rezultate možete očekivati nakon tri tjedna. Tijelu je potrebno određeno vrijeme da se adaptira na trenažno opterećenje, prehranu i suplemente. Adaptacija je sposobnost organizma da se mijenja pod utjecajem treninga, a prilagodba tijela mora biti u skladu sa specifičnošću programa treninga. Ako je vaš cilj bio biti snažniji, mršaviji ili brži, prvi se rezultati s pravom mogu očekivati nakon tri tjedna. No ako su rezultati izostali, obratite pozornost na prijašnje korake i pronađite gdje ste pogriješili. Neuspjeh je uspjeh ako iz njega izvučete pouku. Kada detektirate pogrešku, ispravite je i nastavite s istim entuzijazmom kao i na početku. Pravu transformaciju tijela možete očekivati nakon 12 tjedana intenzivnog rada.

6/ Postizanje ciljeva

Kada postignete svoj cilj, vrijeme je da postanete još odvažniji i postavite nove ciljeve – ciljeve toliko visoke da ih se na početku niste ni usudili zamisliti. Čak i kad ste najsporiji, ako ne izgubite svoj cilj iz vida, uvijek ćete biti brži od onoga koji radi bez plana. Ne žurite, budite uporni i spremni na nova odricanja, nemojte postati samozadovoljni i zbog toga se vratiti na početak – jer svaki je početak najteži.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh