Najzdraviji trening na svijetu

Većina muškaraca u teretanu zalazi kako bi se vratili u formu, nabacili mišiće i, da, zašto lagati, izgledali bolje. No, slijedite li ovaj program treninga, povrh toga možete izgraditi i tijelo otporno na neke od najgorih pošasti današnjice.

Efekti treninga protežu se puno dalje od isklesanog six-packa i njegova pokazivanja na plaži; redovita tjelovježba trebala bi vas učiniti zdravijima, zaštititi vas od bolesti i učiniti sretnijima. Trebala bi vas, ukratko, učiniti spremnijima za život. Kako danas tako i u budućnosti. Istraživanje koje je proveo Harvard Shool of Public Health pokazalo je da i samo 1000 kalorija više potrošenih tjedno može umanjiti rizik smrti od teške bolesti i do 20 posto. A to nije malo.

No, nije i jedino. Prilagođavajući stil, strukturu, intenzitet i trajanje svojih treninga, možete ciljano ojačati otpornost svoga tijela prema pet najvećih prijetnji svom zdravlju i poboljšati svoje ukupno zadovoljstvo životom – svaki put kad odete u teretanu. Pročitajte kako pa zatim proučite (i primijenite) trening koji vam u pauzi za ručak može osigurati zdravlje.

Podižite velike težine ako želite izbjeći Alzheimerovu bolest

Alzheimer Society dojavljuje šesterostruko povećanje rizika razvoja Alzheimerove bolesti ako patite od visokoga krvnog tlaka i visokoga kolesterola, a nedavna istraživanja sugeriraju da redovita tjelovježba pomaže u transferu LDL (lošega) kolesterola iz krvi u jetru, iz koje se izlučuje iz tijela. Nadalje, studija Sveučilišta Brandeis pokazala je da su kružni treninzi s utezima izvođeni s većim opterećenjem (barem 60% težine koju možete pravilno podići samo jednom, 1 rep max) najučinkovitiji način treninga za poboljšanje pamćenja.

Pobjegnite riziku od raka prostate

Redovita žestoka aerobna aktivnost smanjuje rizik razvoja raka prostate i do 61 posto, otkriva studija Sveučilišta Harvard. Istraživanje je pokazalo da aktivnosti koje vaš puls u mirovanju tijekom vježbe podižu šest puta, poput trčanja, plivanja, vožnje bicikla, sportova s reketom, veslanja i kružnih treninga visokog intenziteta, čine vaše tijelom neprijateljskim okolišem za rast tumora. Dodatni bonus – spomenuti sportovi nisu loši ni za smanjivanje škembe.

Potisnite strah od šećerne bolesti

Isplati se žestoko raditi protiv jedne od najčešćih pošasti modernog doba. Studija koju je provela American Diabetes Association pokazala je da se učinkovitost inzulina povećava 46,3 posto kada muškarci podižu utege do otkaza. Razlog? Tijekom takve tjelovježbe aktivira se više mišićnih vlakana nego pri osnovnim aerobnim aktivnostima, što tijelu omogućuje bolji pristup i korištenje glikogenskih zaliha. Da biste postigli spomenuti efekt, morate trenirati s 50 do 80 posto težine kojom u pojedinoj vježbi možete izvesti samo jedno ponavljanje te vježbu izvoditi do otkaza.

Krenite polako i nadmudrite artritis

Zagrijavanje prije treninga ulog je u budućnost vaših zglobova. Istraživanje Sveučilišta Nottingham pokazalo je da postoji 2,4 puta veća vjerojatnost razvoja osteoartritisa ako ste u životu imali neku, makar i umjereno tešku, ozljedu nekog zgloba. Zagrijavanje tijekom kojeg ste svjesni položaja svojih zglobova te koje zahtijeva koordinaciju i pokrete gornjeg i donjeg dijela tijela visokog intenziteta rezultira najvećim smanjenjem rizika ozljede.

Aktivirajte mišiće i pobijedite srčane bolesti

Treniranje više mišićnih skupina na istom treningu povećava količinu krvi bogate kisikom koja je potrebna srcu. “Ritmička kontrakcija i ekspanzija arterija omogućuje veći dotok kisika srcu”, objašnjava profesor Jonathan Myers s Palo Alto Veterans Affairs Health Systema u Kaliforniji. Myers naglašava da naprezanje cijelog tijela rezultira s 30-postotnim smanjenjem razine C-reaktivnog proteina, mjere rizika obolijevanja od koronarnih bolesti.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh