Kakve se sve čudne stvari događaju s tijelom dok trčite

Evo zašto imate metalni okus u ustima – ili naglu potrebu za odlaskom na toilet.

Dobrobiti aerobnih aktivnosti poput trčanja ili bicikliranja su neupitne. Ali neke od nuspojava – poput okusa krvi u ustima – mogu se zamijeniti za simptome bolesti. Opustite se: koliko god se ove fizičke reakcije doimale neobičnima, nisu razlog za brigu, kaže njujorški liječnik sportske medicine Jordan Metzl, autor knjige The Athlete’s Book of Home Remedies.

 „Mnoge od njih su znakovi da ste iscrpili tijelo“, kaže. „Ostalo su privremeni problemi koji se lagano rješavaju.“

Trkački kašalj

Stigli ste na cilj nakon pretrčanog polu-maratona i nastavljate hodati kašljući još nekoliko minuta nakon utrke. Uzrok je bronhokonstrikcija: slična je reakciji koju dobivaju astmatičari, ali može se dogoditi svakome.

„Bronhokonstrikcija uzrokovana vježbanjem događa se kada se previše iscrpite na jačem nivou nego što ste navikli“, kaže Metzl. „Dolazi do grčenja malih mišića koji se protežu kroz pluća. Češće se pojavljuje početkom ili krajem godine kada ljudi nisu u vrhuncu kondicije.“

Neki ljudi imaju veće genetske predispozicije za ovu pojavu. Također se češće pojavljuje ako trčite po hladnoći ili u suhim uvjetima jer se dišni putevi moraju više naprezati da ovlaže zrak prije nego stigne do pluća. Zbog toga mogu dehidrirati ili se iziritirati što dovodi do njihova stezanja i kašlja.

Disanje kroz tanak šal moglo bi pomoći.

Metalan okus

Žestoko trenirate u teretani ili na otvorenom i u donjem dijelu grla osjećate okus krvi. To je zbog pucanja crvenih krvnih zrnaca.

„Kada prijeđete granicu vlastite izdržljivosti, crvene krvne stanice pucaju i otpuštaju hemoglobin“, ili željezo zbog kojeg se stvara okus metala, kaže.

Crvene krvne stanice mogu dospjeti i u vrećice zraka u plućima tijekom velikih napora.

Ovo stanje je privremeno i nema razloga za brigu. (Ako uvijek osjećate okus krvi u ustima, posjetite liječnika kako bi mogao isključiti mogućnost infekcije.)

Curi vam nos

Užasno je iritantno kada vam pri svakom trčanju nešto kaplje iz nosa.

Ovo se pogoršava po hladnoći, ali rinitis uzrokovan tjelovježbom (curenje iz nosa tijekom vježbanja) je česta pojava kod onih koji aerobne treninge izvode na otvorenom, posebice u blizini alergena, poput peludi, prašine ili kada je suhi zrak.

Dišni putevi u nosu postanu iziritirani i pojačano je izlučivanje sluzi.

Zanimljivo, neki znanstvenici vjeruju da je zagađen zrak, posebice zbog ispušnih plinova, veliki okidač – što objašnjava zašto mnogima od nas iz nosa curi kao iz slavine dok trčimo na otvorenom, ali ne i ako trčimo u teretani.

Ako vas curenje iz nosa stvarno ometa, upitajte liječnika da vam propiše sprej za nos (ili kupite u ljekarni neki koji možete dobiti bez recepta). U suprotnom, nastavite s trčanjem.

Potreba za velikom nuždom

Iznenadna, hitna potreba za velikom nuždom je česta pojava kod trkača zbog trešnje u organizmu do koje dolazi prilikom trčanja. Niti biciklisti nisu imuni – posebice za vrijeme dugih vožnji kada konzumiraju mnogo zaslađenih namirnica a cirkulacija u probavnim organima nije dostatna da kontrolira probavu.

Ovisnost o kofeinu također odmaže.

Situaciju možete smirititi tako što ćete steći naviku konzumiranja namirnica poput riže, rižinih krekera i banana, koje će usporiti probavu , uz to držite se jedne kave dnevno.

Neobičan svrab

Nakon tri minute trčanja, bedra vas počnu svrbjeti kao luda. Neki put se radi o suhoj koži ili prirodnoj reakciju na zagrijavanje jer se kapilare i arterije naglo šire i stimuliraju obližnje živce.

No kod nekih ljudi je riječ o alergijskoj reakciji, poznatoj po imenu urtikarija uzrokovana vježbanjem, koja uzrokuje svrbež, crvenilo i osip, a – u ekstremnim slučajevima – poteškoće s disanjem.

Ako imate ozbiljnije simptome, liječnik vam može propisati epinefrin, no on može uzrokovati nuspojave poput umora, slabosti i preskakivanja srca.

Zamagljeno pamćenje

Završili ste maraton i ne možete se sjetiti gdje ste parkirali… ili kako vam auto izgleda.. ili jeste li uopće došli autom.

Ošamućenost je normalna nakon duge i naporne fizičke aktivnosti kada ste potrošili sav glikogen – jedino gorivo za mozak. Vratite se u normalu uz pomoć napitka za oporavak i odmah nešto pojedite.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh