Kako vam ljetne vrućine mogu pomoći da postanete bolji sportaš?

Možda ćete plivati u znoju od vrućine i napora, ali ćete zato postati stroj za izdržljivost.

Iskoristite ljetne vrućine u svoju korist: treniranje po vrućini ima jednake pozitivne učinke na izdržljivost kao i treniranje na velikim visinama, stoji u novoj studiji časopisa Frontiers in Physiology.

Kada vježbate na velikoj nadmorskoj visini, tijelo mora proizvoditi više crvenih krvnih zrnaca kako bi nadoknadilo manjak kisika u zraku. Ovo povećava količinu krvi koju srce mora pumpati sa svakim otkucajem i količinu kisika koja je potrebna vašim mišićima, objašnjava autor studije dr. Ben Lee laboratorijski tehničar na Sveučilištu Bath u Velikoj Britaniji.

Rezultat: Možete ići brže i izdržati duže.

Leeov tim je otkrio kako trening na visokim temperaturama ima jednak učinak. Za potrebe studije, sudionici su intenzivno vozili bicikl 60 minuta u prostoriji koja je bila zagrijana na 40 stupnjeva. Biciklisti su primijetili poboljšanje u VO2max – maksimalnom aerobnom kapacitetu iliti koliko efikasno vaše tijelo iskorištava kisik – i brzini kao i kada su se uspinjali na nadmorsku visinu.

Vrućina ne samo da potiče tijelo na proizvodnju većeg broja crvenih krvnih zrnaca, već i prisiljava srce da šalje više krvi prema površini kože kako bi se raspodijelila vrućina, objašnjava Lee. Ako ovo činite dovoljno često, srce će vam postati učinkovitije sa svakim otkucajem.

Osim toga, biciklisti koji su trenirali po visokim temperaturama imali su porast od 7 posto VO2max-a i snazi, za razliku od treniranja na nižim temperaturama, stoji u studiji časopisa Journal of Applied Physiology. Iako su u istraživanju sudjelovali samo biciklisti, Lee vjeruje da trening po vrućini povećava izdržljivost i u drugim sportovima, poput trčanja.

Kako možete replicirati ove rezultate?
Temperatura u većini teretana je oko 20 stupnjeva. (Iako, hot spinning trening se može naći u pojedinim teretanama.) Zbog toga je najbolje da preskočite trening u teretani i odete na vožnju biciklom po vrućini. Intenzitet neka bude lagan. Vrućina trenutno podiže otkucaje srca i počinjete brže disati zbog čega vam aktivnost predstavlja veći izazov nego kada su temperature niže.

Što se napora tiče, na ljestvici od 1 do 10, držite se broja 4. Trebali biste moći disati na nos i biti u mogućnosti razgovarati. Na trening krenite dobro hidratizirani i pratite osjećaj žeđi  ijelo vrijeme. Lee predlaže da pijete vodu svaki put kada osjetite žeđ tijekom treninga.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh