Je li ‘hlađenje’ nakon treninga uopće potrebno?

Stručnjak za oporavak nakon vježbanja objašnjava ima li „hlađenje“ smisla.

Kada završite s treningom, vjerojatno jedva čekate da nastavite s danom. Niste jedini koji se pita: treba li mi zaista hlađenje? Sve ovisi o intenzitetu vašeg treninga, kaže dr. John Halliwill, voditelj odjela fiziologije sporta i vježbanja na Sveučilištu Oregon.

Ako se iscrpite do te mjere da nakon treninga ne možete razgovarati, nemojte preskakati zadnji korak. Evo zašto: kada vježbate, vaše tijelo pumpa puno veću količinu krvi prema ekstremitetima, objašnjava Halliwill. Povećavaju se otkucaji srca i žile koje mišiće opskrbljuju krvlju se rašire kao bi krv mogla lakše proći.

Dok se krećete, mišići pomažu da se sva ta krv vrati natrag do srca prilikom svake kontrakcije. Fiziolozi ovo nazivaju vašim ‘drugim srcem’. Ako odjednom prestanete vježbati, isključit ćete svoje drugo srce. Srce će i dalje pumpati ogromnu količinu krvi kao da vježbate, ali neće imati pomoć ‘drugog srca’ u vraćanju sve te krvi iz nogu do srca.

Rezultat: osjećat ćete vrtoglavicu i mučninu. Naposlijetku ćete se osnesvijestiti. Halliwill je vidio takve primjere u laboratoriju nakon što su pojedinci biciklirali punom brzinom jednu minutu, a zatim stajali mirno.

Hlađenje sprečava da se to dogodi. Omogućava mišićima da se kreću u dovoljnoj mjeri da pumpaju krvi iz nogu prema gore dok se kardiovaskularni sustav ne vrati u normalno stanje, kaže. Naravno, ljudi se rijetko onesvijeste nakon treninga u stvarnom svijetu – čak i bez hlađenja. To je zato što ćete sjesti ako osjetite vrtoglavicu, a i to pomaže da se krv vrati do srca.

Dakako, mogli biste izbjeći padanje u nesvijest tako što ćete odmah nakon treninga sjesti. No, Halliwell navodi kako postoji još jedan dobar razlog za hlađenje. Ako održavate mišiće aktivnima na niskom intenzitetu nekoliko minuta, tada će se protok krvi postepeno smanjivati, a ne naglo. Na taj način će se ‘isprati’ nusprodukti vježbanja, poput mliječne kiseline te dovesti veći broj hranjivih tvari u mišiće kako bi se lakše obnovili.

Na kraju, to bi moglo pomoći u izgradnji mišića, kaže, iako nema dokaza da muškarci koji odrađuju hlađenje imaju veće mišiće.

Najbolja tehnika hlađenja nakon treninga
Po završetku svakog iscrpljujućeg treninga 5 do 10 minuta ponavljajte pokrete koji koriste iste grupe mišića, ali slabijim intenzitetom, kaže Halliwill. U to spada i lagano hodanje nekoliko zadnjih minuta trčanja ili dinamično istezanje poput iskoraka s promjenom noge ili paralelnog čučnja s jedne na drugu nogu (bez utega) na kraju treninga.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh