5 načina na koje trčanje utječe na vaš penis i testise

Ova sveprisutna aktivnost može i pomoći i odmoći vašem međunožju!

Ljudsko tijelo ima nevjerojatan način prilagodbe na trčanje, a kod muškaraca to uključuje i ono što se događa ispod pojasa. „Vaše tijelo ima načine na koje se prilagođava kako bi spriječilo da se nešto loše dogodi vašem penisu i testisima“, kaže dr. Jeffrey Thill urolog iz Orlanda, koji je sudjelovao u pet velikih svjetskih maratona.

Čak i ako trčanje stavlja vaše muške dijelove u neugodne situacije – poput dugog trčanja u sparno poslijepodne bez adekvatne potpore – nemate razloga za brigu, dodaje dr. Tobias Köhler, urolog i šef odjela za mušku neplodnost na Sveučilištu Južnog Illinoisa.

„Sposobnost testisa da se uvuku u tijelo zove se kremasterov refleks“, kaže Köhler. „A to je samo jedan od načina na koji se vaš penis i testisi prilagođavaju kako bi spriječili ozljedu.“
No, postoji još nekoliko stvari kojih bi trkači trebali biti svjesni, kažu Köhler i Thill. Donosimo i nekoliko prednosti trčanja koje bi trebale potaknuti muškarce da skinu prašinu sa svojih tenisica.

Trčanje može uzrokovati bol u testisima

Otprilike jedan od sedam muškaraca osjeti bol u testisima koju uzrokuje varikokela – proširenje vena u skrotumu, kožnatim vrećicama u kojima su smješteni testisi, kaže Köhler.

Varikokela je genetska bolest, a ako ju imate, stiskanje mišića koji su aktivni tijekom trčanja može uzrokovati snažan nalet krvi koji može povećati varikokele i tako uzrokovati jaču bol. Neki muškarci osjećaju bol koja se ne može objasniti. „Dolaze mi muškarci zabrinuti da boluju od raka, no često je riječ o neobjašnjivoj boli“, kaže Köhler.

No čak i u tim neobjašnjivim slučajevima, trčanje može pojačati agoniju. Nošenje hlačica koje pružaju potporu ili hlačica sa podstavom, držat će vaše „dečke“ na sigurnom.

Prevelika kompresija može biti problematična

Iako potpora za međunožje može olakšati trčanje, preuske hlačice ili tajice za trčanje mogu spriječiti protok krvi u vaše međunožje. To može uzrokovati bol u testisima, Kaže Thill. „Ako osjećate bol ili tupost, tijelo vam daje do znanja da je previše stisnuto“, objašnjava.
Dobra vijest: Nemate razloga za strah od neplodnosti zbog toga, dodaje.

Trčanje može potpomoći erekciju

Svatko tko redovito trči – nekoliko dana, tjedan ili duže – poboljšat će cirkulaciju i zdravlje srca, kaže Köhler. „Budući da svi znamo kako je pumpanje krvi u penis glavna funkcija srca“, šali se Köhler, „jačanje srca će poboljšati i vašu erekciju.“
Ako se trenutno ne mičete s dvosjeda, trčanje će poboljšati vašu erektilnu funkciju u razdoblju od nekoliko mjeseci. Nedavno istraživanje provedeno na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Duke, otkrilo je da muškarci koji tjedno odrade 18 sati metaboličke aktivnosti imaju poboljšanu erektilnu funkciju.

Trčanje može ojačati vašu spermu

„Imamo mnoge dokaze koji sugeriraju da fizička aktivnost – pogotovo trčanje – može poboljšati plodnost“, Kaže Thill.

Nedavna studija objavljena u časopisu British Journal of Sports Medicine, pokazuje da muškarci koji trče ili se bave nekom drugom umjerenom do jakom tjelovježbom 15 ili više sati tjedno imaju 73 posto bolju koncentraciju sperme od neaktivnih muškaraca. Aktivni tipovi imaju i bolju pokretljivost spermija. I Thill i autori ove studije kažu kako redovita tjelesna aktivnost povećavaju razinu testosterona, što bi bilo objašnjenje za utjecaj na zdravlje sperme.

Previše trčanja može naštetiti vašoj spermi

Iako trčanje može osnažiti vaše plivače, postoje dokazi da muškarci koji trče jako puno – otprilike 107 kilometara tjedno – mogu imati pad razine testosterona i kvalitete sjemena za 28 posto. Ovo je rezultat starijeg istraživanja Sveučilišta u Connecticutu, ali su i novija istraživanja potaknula slične razloge za brigu.
Dokazi nisu čvrsti, ali „izgleda da trčeči previše možete dosegnuti razinu kada dolazi do upalnog procesa koji može oslabiti vašu spermu“, kaže Thill.

Köhler se slaže i dodaje kako je vježbanje određeni stres za vaše tijelo. „Taj stres, u normalnim količinama, djeluje pozitivno“, kaže. „No, kod muškaraca koji treniraju za maraton i doista mnogo trče svakoga dana, on može imati negativan utjecaj, uključujući smanjenje razine testosterona, smanjenu seksualnu funkciju pa čak i neplodnost.“
Isto istraživanje iz Connecticuta, otkrilo je kako je razina testosterona i kvaliteta sperme bila najbolja kod onih koji su trčali 56 kilometara tjedno – iako je to gruba procjena.

Preporučujemo

Komentari

Fitness centri
▲ Povratak na vrh